Son yıllarda dünyada okuma-yazma ile ilgili yapılan araştırmalar, öğrenme sürecinde yaşanan sorunların büyük ölçüde kullanılan yöntemlerle ilgili olduğu göstermektedir. Bu nedenle dünyada sentez, analiz yöntemlerinden sonra karma yöntemler geliştirilmeye başlanmıştır. Yöntem uygulamaları dilden dile farklılık göstermektedir. O halde Türk diline özgü yeni yöntemlerin geliştirilerek-denenmesine gerek vardır. Bu çalışmada okuma-yazma öğretiminde altı yaş çocuklarının doğal dil gelişimini ve bilişsel gelişimini desteklemeyi hedefleyen Ses Çağrışımlı Bütünleşik Kelime Yöntemi” geliştirilmiştir. Bu yöntem, Türk diline özgü karma yöntemler başlığı altında değerlendirilebilir. Bu yöntemde hareket noktası ses değil, kelimelerdir. Tek heceli ve basit, kelime grupları içinde sesi fark eden çocuk, kelimeyi çözümleyerek, ses ve heceye ulaşır. Elde edilen ses ve hecelerle yeni kelimeler oluşturulur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |