Fen bilimleri eğitimi alanında yapılan çalışmalar 1990’lı yıllardan itibaren belirgin bir şekilde artış göstermeye başlamaktadır. Fen eğitimi alanında yapılan çalışmaları takip etmek ve bu alandaki eğilimler hakkında fikir sahibi olmak, yaratıcı düşünen ve gelişen teknolojiye ayak uydurabilen bireylerin yetiştirilmesi için önkoşul olarak görülmektedir. Bu çalışmada fen eğitimindeki eğilimleri belirlemek adına, yüksek öğretim kurulu ulusal tez veri tabanı taranarak 2008 yılı içerisinde yayımlanmış 114 yüksek lisans ve doktora tezleri “araştırmaların alanı”, “araştırmaların metodolojisi” ve “ araştırmaların örneklemi” ne göre sınıflandırılmaktadır. Sınıflandırma formuna göre ulaşılan sonuçlar neticesinde Türkiye’deki fen eğilimleri hakkında belirli bir görüş ortaya konmakta ve her bir sınıflandırma alanına göre ayrı ayrı önerilerde bulunulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |