Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 562 - 568, 01.02.2011

Abstract

KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA “OKUL DENEYİMİ” UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 562 - 568, 01.02.2011

Abstract

Bu araştırmada Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Bölümü’nde öğrenim görmekte olan 3.sınıf öğrencilerinin 2009-2010 Güz döneminde Okul Deneyimi dersi kapsamında, anaokullarında yaptıkları çalışmalar, süreç, içerik ve nitelik açısından değerlendirmeleri incelenmiştir. Bu araştırma betimsel yöntemlerden tarama modeline dayalı niteliksel bir çalışmadır. Araştırma grubunu 3.sınıfta öğrenim gören 78 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin gözlem raporları ve günlüklerinden elde edilen verilere uygulanan içerik çözümlemesi sonuçlarına göre öğrencilerin okul deneyimi uygulamalarındaki olumlu yaşantılarının çoğunlukla, öğretmenlik mesleğini tanıma ve sevme, çocuklarla iletişim kurabilmenin yarattığı güven duygusu, çocukların gelişimine destek olma, uygulama ve sınıf yönetimi konusunda beceri kazanma konularında olduğu, olumsuz yaşantılarının ise öğretmenlerle işbirliği yapamama, öğretmenler ve okul yönetimi tarafından kabul görmeme, sınıf ortamının okul öncesi eğitime uygunluk açısından yetersiz oluşu gibi konularda yoğunlaştığı belirlenmiştir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mehmet Yıldızlar This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Yıldızlar, M. (2011). KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA “OKUL DENEYİMİ” UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Education Sciences, 6(1), 562-568.
AMA Yıldızlar M. KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA “OKUL DENEYİMİ” UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Education Sciences. February 2011;6(1):562-568.
Chicago Yıldızlar, Mehmet. “KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA ‘OKUL DENEYİMİ’ UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 562-68.
EndNote Yıldızlar M (February 1, 2011) KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA “OKUL DENEYİMİ” UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Education Sciences 6 1 562–568.
IEEE M. Yıldızlar, “KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA ‘OKUL DENEYİMİ’ UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 1, pp. 562–568, 2011.
ISNAD Yıldızlar, Mehmet. “KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA ‘OKUL DENEYİMİ’ UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 562-568.
JAMA Yıldızlar M. KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA “OKUL DENEYİMİ” UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Education Sciences. 2011;6:562–568.
MLA Yıldızlar, Mehmet. “KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA ‘OKUL DENEYİMİ’ UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 562-8.
Vancouver Yıldızlar M. KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ ANAOKULLARINDA “OKUL DENEYİMİ” UYGULAMALARI: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Education Sciences. 2011;6(1):562-8.