Araştırma çerçevesinde, okul müdürlerinin görevsel yetki devrine ilişkin değerlendirmeleri ile müdür yardımcılarının değerlendirmeleri arasındaki farklılıklar analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmaktadır. Bulgular, okul müdürlerinin belirli görevsel yetki alanlarıyla ilgili, yetki devri uygulamalarına ilişkin görüşleri ile bunların müdür yardımcıları tarafından değerlendirilmesi arasında anlamlı farklılıklar bulunduğunu göstermektedir. Görüşler arasındaki farklılıklar konu üzerine önemle gidilmesi gereğini ortaya çıkarmaktadır. Sonuçta bu durum yönetim kalitesine vurgu yapmaktadır. Bu noktada, kapsamlı yönetici eğitimi uygulamalarına gerek vardır. Eldeki verilere göre, okul yönetiminde rutin işlere ilişkin yetkilerin daha alt yöneticilere kaydırılması, bunun için kapsamlı yetki ve görev analizlerinin yapılması da gerekmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |