Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 778 - 782, 01.02.2011

Abstract

İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 778 - 782, 01.02.2011

Abstract

Bu çalışmada fen ve teknoloji öğretmen adaylarının (N=20)genel ve özel çevresel kaygı düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğretmen adaylarının genel çevresel kaygıları ile ilgili veri toplama aracı olarak Çevre Okuryazarlığı Anketi kullanılmış, özel çevresel kaygılarla ilgili veri toplama sürecinde ise katılımcılardan bilişim teknolojisinin çevreye olan etkileri hakkındaki görüşlerini yazılı olarak ifade etmeleri istenmiştir. Verilerin analizleri çalışmaya katılan ilköğretim fen ve teknoloji öğretmen adaylarının genel çevresel kaygı düzeylerinin oldukça yüksek olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının yazılı olarak ifade ettikleri görüşleri incelendiğinde ise genelde bilişim teknolojisinin çevreye olan etkileri hakkında bilgi sahibi oldukları; ancak bunların nedenlerinin tam olarak farkında olmadıkları ve bilişim teknolojileri ile çevre arasındaki ilişkiyi tüm boyutlarıyla ele alan öğretmen adayı sayısının oldukça az olduğu görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Büşra Tuncay This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Tuncay, B. (2011). İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ. Education Sciences, 6(1), 778-782.
AMA Tuncay B. İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ. NWSA. February 2011;6(1):778-782.
Chicago Tuncay, Büşra. “İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 778-82.
EndNote Tuncay B (February 1, 2011) İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ. Education Sciences 6 1 778–782.
IEEE B. Tuncay, “İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 778–782, 2011.
ISNAD Tuncay, Büşra. “İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 778-782.
JAMA Tuncay B. İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ. NWSA. 2011;6:778–782.
MLA Tuncay, Büşra. “İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 778-82.
Vancouver Tuncay B. İLKÖĞRETİM FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRESEL KAYGI DÜZEYLERİ. NWSA. 2011;6(1):778-82.