The aim of this study is to identify teacher opinions about learning styles and usage of learning styles in teaching process. The participants of the study comprise 25 primary education teachers that work in the center of Adyyaman province in 2009–2010 academic year. In the study, random sampling method is used. Semi-structured interview technique is used as data collecting method. In the analysis of collected data, content analysis method and descriptive method, which are qualitative data analyses methods, are used. In the end of this study, these results are found: teachers have enough information about learning styles and benefits of creating environment that are oriented with learning styles, however their schools are not suitable for oriented environments with learning styles and their suggestions are very meaningful.
Çalışmanın amacı, öğretmenlerin öğrenme stillerine ve öğrenme stillerinin öğretim sürecinde kullanılmasına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma grubu 2009-2010 öğretim yılında Adıyaman ili merkez ilçesinde görev yapan 25 ilköğretim öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada seçkisiz (tesadüfi) örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ve betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma ile öğretmenlerin öğrenme stilleri ile öğrenme stillerine yönelik ortamlar oluşturmanın faydaları hakkında bilgi sahibi oldukları, ancak görev yaptıkları okulların bu yönde bir ortam oluşturmak için uygun olmadığı ve geliştirmiş oldukları önerilerin ise oldukça anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |