Research Article
BibTex RIS Cite

TEACHER VIEWS ABOUT LEARNING STYLES AND USAGE OF LEARNING STYLES IN TEACHING PROCESS: A CASE STUDY OF ADIYAMAN PROVINCE

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 884 - 903, 01.02.2011

Abstract

The aim of this study is to identify teacher opinions about learning styles and usage of learning styles in teaching process. The participants of the study comprise 25 primary education teachers that work in the center of Adyyaman province in 2009–2010 academic year. In the study, random sampling method is used. Semi-structured interview technique is used as data collecting method. In the analysis of collected data, content analysis method and descriptive method, which are qualitative data analyses methods, are used. In the end of this study, these results are found: teachers have enough information about learning styles and benefits of creating environment that are oriented with learning styles, however their schools are not suitable for oriented environments with learning styles and their suggestions are very meaningful.

ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 884 - 903, 01.02.2011

Abstract

Çalışmanın amacı, öğretmenlerin öğrenme stillerine ve öğrenme stillerinin öğretim sürecinde kullanılmasına ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma grubu 2009-2010 öğretim yılında Adıyaman ili merkez ilçesinde görev yapan 25 ilköğretim öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada seçkisiz (tesadüfi) örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ve betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma ile öğretmenlerin öğrenme stilleri ile öğrenme stillerine yönelik ortamlar oluşturmanın faydaları hakkında bilgi sahibi oldukları, ancak görev yaptıkları okulların bu yönde bir ortam oluşturmak için uygun olmadığı ve geliştirmiş oldukları önerilerin ise oldukça anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Esen Turan Özpolat This is me

Gizem Turan This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Özpolat, E. . T., & Turan, G. (2011). ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ. Education Sciences, 6(1), 884-903.
AMA Özpolat ET, Turan G. ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ. Education Sciences. February 2011;6(1):884-903.
Chicago Özpolat, Esen Turan, and Gizem Turan. “ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 884-903.
EndNote Özpolat ET, Turan G (February 1, 2011) ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ. Education Sciences 6 1 884–903.
IEEE E. . T. Özpolat and G. Turan, “ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 1, pp. 884–903, 2011.
ISNAD Özpolat, Esen Turan - Turan, Gizem. “ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 884-903.
JAMA Özpolat ET, Turan G. ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ. Education Sciences. 2011;6:884–903.
MLA Özpolat, Esen Turan and Gizem Turan. “ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 884-03.
Vancouver Özpolat ET, Turan G. ÖĞRENME STİLLERİNE VE ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRETİM SÜRECİNDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: ADIYAMAN İLİ ÖRNEĞİ. Education Sciences. 2011;6(1):884-903.