Bu çalışmanın amacı, Malecki, Demaray ve Elliot tarafından geliştirilmiş olan “Çocuk ve Ergenler İçin Sosyal Destek Ölçeği”nin Türkçeye uyarlanmasıdır. Çalışma, İstanbul’da bulunan 11 ilköğretim okulunda yürütülmüştür. Çalışmaya ilköğretim 5.,6., 7. ve 8. sınıflardan 754 kız, 763 erkek, toplam 1517 öğrenci katılmıştır. Dilsel eşdeğerlik için yapılan İngilizce ve Türkçe uygulamalarda anlamlı (p=.00, p<.01)korelasyon değerleri bulunmuştur. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Bulgular, ölçek maddelerinin her faktörde 12 madde olmak üzere, toplam 5 faktörde toplandığını göstermiştir. Toplam ölçeğin iç tutarlık katsayısının ve madde bırakmalı alfa katsayısının 5. ve 6., 7., 8. sınıflarda .96 olduğu görülmüştür. Toplam ölçeğin düzeltilmiş madde-toplam korelasyonları 5. sınıflarda .36 ile .67 arasında değişirken, 6., 7., 8. sınıflarda .35 ile .63 arasında değişmiştir. Test-tekrar test uygulamaları sonucunda, madde, faktör ve toplam ölçek bazında anlamlı (p=.00, p<.01)korelasyon değerlerine ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |