Research Article
BibTex RIS Cite

T

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1007 - 1022, 01.02.2011

Abstract

OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1007 - 1022, 01.02.2011

Abstract

Bu araştırma, okulöncesi eğitim kurumlarında kullanılan çocuk kitaplarındaki günlük konuşmalara ilişkin dil kullanımlarının belirlenmesine yöneliktir. Tarama modeline dayalı bu çalışmada kullanılan veriler, 2009–2010 eğitim-öğretim yılında Burdur’da okulöncesi kurumlarında kullanılan 125 çocuk kitabı incelenerek toplanmıştır. Rastlantısal olarak seçilmiş yüz yirmi beş çocuk kitabı günlük konuşmalara ilişkin dil kullanımları bağlamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda günlük konuşmalarla ilgili toplam 420 ifadeye rastlanmıştır. Buna göre okulöncesi eğitim kurumlarında kullanılan çocuk kitaplarında yer alan günlük konuşmalara ilişkin dil kullanımlarının %33,3’ünü selamlaşma-karşılama ve vedalaşma ifadeleri oluşturmaktadır. Teşekkür etmeye yönelik ifadelerin oranı %21,1’ken bu oran tanışma ve tanıştırma ifadelerinde %14,5’tur. Kitaplarda rica ifadelerinin oranı %11,7; kutlama ifadelerinin oranı %7,7; iyi dilekte bulunma (temenni) ifadelerinin oranı %6,1; özür dilemeye yönelik ifadelerin oranı %4,8 ve telefonla konuşmaya yönelik ifadelerin oranı %0,8’dir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Sedat Karagül This is me

Hülya Yazici Okuyan This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Karagül, S., & Okuyan, H. . Y. (2011). OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI. Education Sciences, 6(1), 1007-1022.
AMA Karagül S, Okuyan HY. OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI. Education Sciences. February 2011;6(1):1007-1022.
Chicago Karagül, Sedat, and Hülya Yazici Okuyan. “OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 1007-22.
EndNote Karagül S, Okuyan HY (February 1, 2011) OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI. Education Sciences 6 1 1007–1022.
IEEE S. Karagül and H. . Y. Okuyan, “OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI”, Education Sciences, vol. 6, no. 1, pp. 1007–1022, 2011.
ISNAD Karagül, Sedat - Okuyan, Hülya Yazici. “OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 1007-1022.
JAMA Karagül S, Okuyan HY. OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI. Education Sciences. 2011;6:1007–1022.
MLA Karagül, Sedat and Hülya Yazici Okuyan. “OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 1007-22.
Vancouver Karagül S, Okuyan HY. OKULÖNCESİ EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÇOCUK KİTAPLARINDA GÜNLÜK KONUŞMALARA İLİŞKİN DİL KULLANIMLARI. Education Sciences. 2011;6(1):1007-22.