Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1039 - 1056, 01.02.2011

Abstract

OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1039 - 1056, 01.02.2011

Abstract

Bu çalışmada okulöncesi öğretmenlerinin fen eğitimine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve fen eğitimine yönelik fen etkinliklerini planlama ve uygulamalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 64 okulöncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri nitel ve nicel yöntemle toplanmıştır. Nitel boyutta görüşme ve gözlem yöntemleri kullanılmış, nicel boyutta okulöncesi öğretmenlerine fen eğitimine yönelik anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda okulöncesi öğretmenleri erken yaşta fen eğitiminin önemli olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenlerin fen etkinliklerinde en sık kullandıkları yöntemin “deney” olduğu, bunu sırasıyla drama ve gezi-gözlem yöntemlerinin takip ettiği belirlenmiştir. Öğretmenler fen etkinliklerini gerçekleştirirken, önce çocuklarla soru- cevap yöntemiyle sohbet ettiklerini, materyallerini tanıttıklarını, çalışmaya yönelik çocuklara bilgi verdiklerini ve sonra çalışmayı uyguladıklarını belirtmişlerdir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Serap Özbek This is me

Ayperi Sığırtmaç This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Özbek, S., & Sığırtmaç, A. (2011). OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. Education Sciences, 6(1), 1039-1056.
AMA Özbek S, Sığırtmaç A. OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. NWSA. February 2011;6(1):1039-1056.
Chicago Özbek, Serap, and Ayperi Sığırtmaç. “OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 1039-56.
EndNote Özbek S, Sığırtmaç A (February 1, 2011) OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. Education Sciences 6 1 1039–1056.
IEEE S. Özbek and A. Sığırtmaç, “OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 1039–1056, 2011.
ISNAD Özbek, Serap - Sığırtmaç, Ayperi. “OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 1039-1056.
JAMA Özbek S, Sığırtmaç A. OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6:1039–1056.
MLA Özbek, Serap and Ayperi Sığırtmaç. “OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 1039-56.
Vancouver Özbek S, Sığırtmaç A. OKULÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN FEN EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMALARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2011;6(1):1039-56.