Bu çalışmada, güzel sanatlar ve spor lisesi sanat eserleri inceleme dersinde görsel kültür çalışmaları ile gerçekleştirilen bir etkinliğin öğrenciler üzerindeki etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Çalışma 12. sınıfta okuyan 21 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmanın modeli eylem araştırması olarak belirlenmiş, veriler doküman incelemesi ve görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Dersin görsel kültür çalışmasıyla gerçekleştirilmesinin öğrencilerin daha kapsamlı eser incelemesi yapmalarını sağlayıcı yönde etki ettiği saptanmıştır. Görsel kültür çalışmalarının öğrencilerin, daha düzenli ve derinlemesine bilgi edinebilmelerine, edindikleri bilginin kalcı olmasına ve böylelikle de daha doğru eser incelemesi yapabilmelerine, dersin verimli geçmesine yardımcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |