Abstract
Araştırmanın genel amacı, sınıf öğretmenlerinin ilk okuma ve yazma öğretiminde oyunla öğretim yöntemine ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Çalışmanın evrenini 2006-2007 eğitim ve öğretim yılında İstanbul ilinde görev yapan 1. sınıf öğretmenleri oluştururken örneklem grubunu ise bu evrenden random yolla seçilen 230 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma tarama modeline göre düzenlenmiştir. Elde edilen bulgular göstermektedir ki; Sınıf öğretmenlerinin ilk okuma ve yazma öğretiminde oyunla öğretim yöntemine ilişkin görüşlerinden “İlk okuma ve yazma öğretiminde oyunlar için materyaller kullanıyorum.” maddesiyle “İlk okuma ve yazmayı oyunlarla öğretirken öğrencilerle iletişim kurmada zorlanıyorum.” maddesinde öğretmenlerin cinsiyetleriyle anlamlı farklılık vardır. Ayrıca “İlk okuma ve yazma öğretiminde oyunlar için materyaller kullanıyorum.” görüşünde öğretmenlerin mezun oldukları okul türüne göre farklılaşmaktadır. “İlk okuma ve yazma öğretiminde oyunlar için materyaller kullanıyorum.” ve “İlk okuma ve yazma öğretiminde oyunlardan faydalandığımda, öğrencileri değerlendirmede zorluk çektiğime inanıyorum.” görüşleriyle öğretmenlerin görev yaptıkları okulların sosyo-ekonomik düzeyleri arasında anlamlı bir fark vardır.