Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1196 - 1215, 01.02.2011

Abstract

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE PORTFOLYOLARIN KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1196 - 1215, 01.02.2011

Abstract

Bu araştırma, sınıf öğretmenleri ile sosyal bilgiler öğretmenlerinin, sosyal bilgiler dersinde kullanılan portfolyo değerlendirmeye yönelik görüşlerini tespit etmek amacı ile tarama modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır. 2009–2010 yılında yapılan araştırmada toplam 334 öğretmenden anket yoluyla bilgi toplanmıştır. Elde edilen verilerin yüzde ve frekansları verilerek betimsel analizleri yapılmıştır. Ayrıca görüşler arasındaki anlamlı farklılıkların tespiti için bağımsız gruplar t-testi ve Kruskal Wallis H- testi analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda; Öğretmenlerin; portfolyoları, sosyal bilgiler dersi için uygun bir ölçme ve değerlendirme aracı olarak gördükleri, portfolyo çalışmalarının önümüzdeki yıllarda daha verimli olacağına inandıkları belirlenmiştir. Branşlarına, cinsiyetlerine ve mesleki kıdemlerine göre öğretmenlerin, sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan portfolyo değerlendirmeye yönelik görüşleri arasında anlamlı düzeyde farklılık olmadığı görülmüştür. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mehmet Karakuş This is me

Mehmet Hakan Hatuk This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Karakuş, M., & Hatuk, M. H. (2011). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE PORTFOLYOLARIN KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 6(1), 1196-1215.
AMA Karakuş M, Hatuk MH. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE PORTFOLYOLARIN KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. February 2011;6(1):1196-1215.
Chicago Karakuş, Mehmet, and Mehmet Hakan Hatuk. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE PORTFOLYOLARIN KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 1196-1215.
EndNote Karakuş M, Hatuk MH (February 1, 2011) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE PORTFOLYOLARIN KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 6 1 1196–1215.
IEEE M. Karakuş and M. H. Hatuk, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE PORTFOLYOLARIN KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 1196–1215, 2011.
ISNAD Karakuş, Mehmet - Hatuk, Mehmet Hakan. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE PORTFOLYOLARIN KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 1196-1215.
JAMA Karakuş M, Hatuk MH. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE PORTFOLYOLARIN KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6:1196–1215.
MLA Karakuş, Mehmet and Mehmet Hakan Hatuk. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE PORTFOLYOLARIN KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 1196-15.
Vancouver Karakuş M, Hatuk MH. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE PORTFOLYOLARIN KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. NWSA. 2011;6(1):1196-215.