Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim fen ve matematik alan öğretmenliği öğrencilerinin problem çözme becerileri ile lisans mezuniyet başarı puanları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Yıldız Teknik Üniversitesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans programında okuyan toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin problem çözme becerilerini belirmek için, P. P. Heppner ve C. H. Petersen (1982) tarafından geliştirilen “Problem Çözme Envanteri” kullanılmıştır. Öğrencilerin lisans mezuniyet başarı puanları ise Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü’nden elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin lisans mezuniyet başarı puanları ile problem çözme becerilerine ilişkin elde ettikleri puanlar arasında anlamlı bir ilişki çıkmamıştır. Alanlara göre yapılan analizde de anlamlı bir ilişki çıkmazken, kimya alanı öğretmenliği öğrencilerinin problem çözme becerisi matematik ve fizik alanı öğretmenliği öğrencilerinden daha yüksek çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |