Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1233 - 1241, 01.02.2011

Abstract

PROBLEME DAYALI ÖĞRENME: RADYOAKTİVİTE ÖRNEĞİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1233 - 1241, 01.02.2011

Abstract

Araştırmanın amacı, probleme dayalı öğrenme (PDÖ)yaklaşımının öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin lisans düzeyinde ki radyoaktivite konusunda araştırılmasıdır. 2008/2009 öğretim yılında lisans düzeyinde Çekirdek Fiziği I dersini alıp başarısız olan ve 2009/2010 öğretim yılında ilk kez alacak olan öğrenciler çalışma grubunu oluşturdu. Başarısız olan öğrencilerden derse devam etmeleri müsait olanlardan bir grup (ikinci grup)oluşturuldu. Bu gruba ilave olarak başarısız öğrenci grubuyla aynı dönemde dersi alması gerekirken çeşitli nedenlerle alamamış öğrencilerden başka bir grup (birinci grup)daha oluşturuldu. Gruplara radyoaktivite başarı testi öntest olarak uygulandı ve radyoaktivitenin yaş tayininde kullanılmasına yönelik açık uçlu iki soru soruldu. Bu işlemlerin ardından radyoaktivite konusu her iki gruba da işbirlikli öğrenme yöntemlerinden PDÖ yaklaşımı ile öğretildi. Sonra bu iki gruba radyoaktivite başarı testi ve açık uçlu sorular son test olarak uygulandı. Çalışma sonunda, PDÖ yaklaşımının öğrencilerin radyoaktivite konusundaki başarılarını yeteri derecede arttırmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Aslıhan Kartal Taşoğlu This is me

Mustafa Bakaç This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Taşoğlu, A. . K., & Bakaç, M. (2011). PROBLEME DAYALI ÖĞRENME: RADYOAKTİVİTE ÖRNEĞİ. Education Sciences, 6(1), 1233-1241.
AMA Taşoğlu AK, Bakaç M. PROBLEME DAYALI ÖĞRENME: RADYOAKTİVİTE ÖRNEĞİ. NWSA. February 2011;6(1):1233-1241.
Chicago Taşoğlu, Aslıhan Kartal, and Mustafa Bakaç. “PROBLEME DAYALI ÖĞRENME: RADYOAKTİVİTE ÖRNEĞİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 1233-41.
EndNote Taşoğlu AK, Bakaç M (February 1, 2011) PROBLEME DAYALI ÖĞRENME: RADYOAKTİVİTE ÖRNEĞİ. Education Sciences 6 1 1233–1241.
IEEE A. . K. Taşoğlu and M. Bakaç, “PROBLEME DAYALI ÖĞRENME: RADYOAKTİVİTE ÖRNEĞİ”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 1233–1241, 2011.
ISNAD Taşoğlu, Aslıhan Kartal - Bakaç, Mustafa. “PROBLEME DAYALI ÖĞRENME: RADYOAKTİVİTE ÖRNEĞİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 1233-1241.
JAMA Taşoğlu AK, Bakaç M. PROBLEME DAYALI ÖĞRENME: RADYOAKTİVİTE ÖRNEĞİ. NWSA. 2011;6:1233–1241.
MLA Taşoğlu, Aslıhan Kartal and Mustafa Bakaç. “PROBLEME DAYALI ÖĞRENME: RADYOAKTİVİTE ÖRNEĞİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 1233-41.
Vancouver Taşoğlu AK, Bakaç M. PROBLEME DAYALI ÖĞRENME: RADYOAKTİVİTE ÖRNEĞİ. NWSA. 2011;6(1):1233-41.