Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1242 - 1254, 01.02.2011

Abstract

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ “FEN” VE “FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ” KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFOR DURUMLARI

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1242 - 1254, 01.02.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı “fen” ve “fen ve teknoloji öğretmeni” kavramlarına yönelik fen bilgisi öğretmeni adaylarının sahip oldukları düşünceleri metaforlar aracılığıyla ortaya çıkartmaktır. Çalışma 2008-2009 eğitim ve öğretim yılı Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’ndan 48’i bayan ve 44 erkek olmak üzere toplam 93 birinci sınıf öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmanın verileri öğretmen adaylarının “Fen …………. gibidir, çünkü……….” ile “Fen ve teknoloji öğretmeni ……….gibidir, çünkü…….” cümlelerini tamamlattırılarak elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilip yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda çalışmaya katılan öğretmen adaylarının %28’i fenni “hayatın kendisi olarak”, %12.9‘u “farklı branşları barındırıcı olarak düşündükleri görülmektedir. Ayrıca öğretmen adayları fen ve teknoloji öğretmenlerini %6.5’i “yol gösterici-yönlendirici olarak”, olarak düşünmektedirler.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Özlem Afacan This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Afacan, Ö. (2011). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ “FEN” VE “FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ” KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFOR DURUMLARI. Education Sciences, 6(1), 1242-1254.
AMA Afacan Ö. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ “FEN” VE “FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ” KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFOR DURUMLARI. NWSA. February 2011;6(1):1242-1254.
Chicago Afacan, Özlem. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ “FEN” VE ‘FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ’ KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFOR DURUMLARI”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 1242-54.
EndNote Afacan Ö (February 1, 2011) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ “FEN” VE “FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ” KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFOR DURUMLARI. Education Sciences 6 1 1242–1254.
IEEE Ö. Afacan, “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ “FEN” VE ‘FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ’ KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFOR DURUMLARI”, NWSA, vol. 6, no. 1, pp. 1242–1254, 2011.
ISNAD Afacan, Özlem. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ “FEN” VE ‘FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ’ KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFOR DURUMLARI”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 1242-1254.
JAMA Afacan Ö. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ “FEN” VE “FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ” KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFOR DURUMLARI. NWSA. 2011;6:1242–1254.
MLA Afacan, Özlem. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ “FEN” VE ‘FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ’ KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFOR DURUMLARI”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 1242-54.
Vancouver Afacan Ö. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ “FEN” VE “FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENİ” KAVRAMLARINA YÖNELİK METAFOR DURUMLARI. NWSA. 2011;6(1):1242-54.