Bu araştırmada ulusal düzeyde internet üzerinden arşiv taraması yoluyla Akşam, Cumhuriyet, Güneş, Hürriyet, Habertürk, Milliyet, Posta, Radikal, Sabah, Star, Takvim, Türkiye, Vatan, Yenişafak, Zaman; yerel düzeyde ise Malatyahaber ve Malatya Güncel gazeteleri örneklemi oluşturmaktadır. 2000-2009 yılları arasında on yıl içinde ilköğretim ve ortaöğretim okullarında yaşanmış olan ve gazeteye yansıyan 767 şiddet içerikli haber içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen bulguların, istatistiksel analizleri SPSS 17 Windows programı kullanılarak yapılmıştır. Değişkenler arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığı Ki-kare analiz tekniği ile test edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde elde edilen sonuçlardan bazıları şunlardır: okullarda en fazla şiddet olayı Mayıs (%14.5)ayında görülmektedir. Okullardaki şiddet olaylarında en fazla bıçak, satır vb. kesici aletler (%38.7) kullanılmaktadır. Okullarda genelde bireysel kavgalar (74.7)olmaktadır. Okullardaki şiddetin büyük bir kısmı öğrenciden-öğrenciye (37.9) yönelik olarak görülmektedir. Okuldaki şiddet olaylarının (%60)’ı okul binası içinde gerçekleşmektedir. Elde edilen bulgular ışığında başta okul yöneticileri ile okulda görev yapan rehber öğretmenlere ve velilere yönelik öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 1 |