Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1295 - 1308, 01.02.2011

Abstract

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 1, 1295 - 1308, 01.02.2011

Abstract

Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının kazan taşı problemi temelinde; fene karşı tutumları ve bilimsel işlem becerileri üzerine probleme dayalı öğrenmenin ve cinsiyet etkilerinin araştırılmasıdır. Çalışma, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel bir çalışmadır ve fen bilgisi eğitimi anabilim dalı 3. sınıf öğrencileri ile (Deney, n = 37 ve Kontrol, n = 37; Kız, n = 63 ve Erkek, n = 11) 2009 – 2010 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi’nde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri Fene Karşı Tutum Testi (FKTT) ve Bilimsel İşlem Beceri Testi (BİBT) ile toplanmıştır. Veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Uygulamada ders, deney grubunda probleme dayalı öğrenme, kontrol grubunda ise geleneksel öğrenme yöntemi ile işlenmiştir. Gruplar arasında BİBT puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Fakat FKTT puanları arasında anlamlı bir farklılık yoktur. Sonuç olarak PDÖ fen bilgisi öğretmen adaylarının tutumlarında bir değişikliğe sebep olmazken, bilimsel işlem becerileri üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Esra Benli This is me

Mustafa Sarıkaya This is me

Publication Date February 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Benli, E., & Sarıkaya, M. (2011). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ. Education Sciences, 6(1), 1295-1308.
AMA Benli E, Sarıkaya M. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ. Education Sciences. February 2011;6(1):1295-1308.
Chicago Benli, Esra, and Mustafa Sarıkaya. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ”. Education Sciences 6, no. 1 (February 2011): 1295-1308.
EndNote Benli E, Sarıkaya M (February 1, 2011) FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ. Education Sciences 6 1 1295–1308.
IEEE E. Benli and M. Sarıkaya, “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ”, Education Sciences, vol. 6, no. 1, pp. 1295–1308, 2011.
ISNAD Benli, Esra - Sarıkaya, Mustafa. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ”. Education Sciences 6/1 (February 2011), 1295-1308.
JAMA Benli E, Sarıkaya M. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ. Education Sciences. 2011;6:1295–1308.
MLA Benli, Esra and Mustafa Sarıkaya. “FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ”. Education Sciences, vol. 6, no. 1, 2011, pp. 1295-08.
Vancouver Benli E, Sarıkaya M. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FENE KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMSEL İŞLEM BECERİLERİ ÜZERİNE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME VE CİNSİYET ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI: KAZAN TAŞI PROBLEMİ. Education Sciences. 2011;6(1):1295-308.