Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1421 - 1438, 01.05.2010

Abstract

TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1421 - 1438, 01.05.2010

Abstract

Çalışmada, PISA 2006 öğrenci anketinin bir bölümü olan öğrencilerin okullarda fen dersleri konularını öğrenirken hangi durumlarla ne sıklıkla karşılaştıklarına ilişkin verdikleri yanıtlar göz önüne alınarak Türkiye’deki fen öğretmenlerinin derslerinde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını ne ölçüde kullandıkları değerlendirilmeye çalışılmıştır. 14 maddeden oluşan anket verileri yüzde ve frekans dağılımları incelenerek değerlendirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda fen öğretmenlerinin, öğrencilere deneyler yaptırmada, deney tasarlamalarına olanak vermede, öğrencilerin fen derslerindeki konularla günlük hayat arasında bağlantı kurmaları gibi konularda bazı eksiklikleri olduğu belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ali Günay Balım This is me

Huriye Deniş Çeliker This is me

Didem İnel This is me

Ertug Evrekli This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Balım, A. G., Çeliker, H. . D., İnel, D., Evrekli, E. (2010). TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Education Sciences, 5(4), 1421-1438.
AMA Balım AG, Çeliker HD, İnel D, Evrekli E. TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Education Sciences. May 2010;5(4):1421-1438.
Chicago Balım, Ali Günay, Huriye Deniş Çeliker, Didem İnel, and Ertug Evrekli. “TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1421-38.
EndNote Balım AG, Çeliker HD, İnel D, Evrekli E (May 1, 2010) TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Education Sciences 5 4 1421–1438.
IEEE A. G. Balım, H. . D. Çeliker, D. İnel, and E. Evrekli, “TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 1421–1438, 2010.
ISNAD Balım, Ali Günay et al. “TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1421-1438.
JAMA Balım AG, Çeliker HD, İnel D, Evrekli E. TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Education Sciences. 2010;5:1421–1438.
MLA Balım, Ali Günay et al. “TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1421-38.
Vancouver Balım AG, Çeliker HD, İnel D, Evrekli E. TÜRKİYE’DEKİ FEN ÖĞRETMENLERİ NE KADAR YAPILANDIRMACI? : PISA 2006 SONUÇLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Education Sciences. 2010;5(4):1421-38.