Yapılan bu çalışmada 6. sınıf matematik dersi “Kümeler” konusunda aktif öğrenme yönteminin kullanıldığı deney grubundaki öğrenci başarısı ile geleneksel öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubundaki öğrenci başarısını karşılaştırılmıştır. Ön-test son-test kontrol gruplu deneysel araştırma modelinin kullanıldığı araştırma 2007–2008 eğitim öğretim yılının 1. Yarıyılında, Düzce ilinde bir devlet okulunda 40 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi, deney ve kontrol grubu öğrencilerinde daha önce güvenirliği hesaplanmış ve uygulanmıştır. Deney grubunda dersler aktif öğrenme yöntemi ile işlenirken, kontrol grubunda dersler geleneksel öğretim yöntemleriyle işlenmiştir. Yapılan öğretim sonunda her iki gruba da hazırlanan başarı testi son-test olarak uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre aktif öğrenme yöntemi ile öğrenim gören grubun akademik başarısının, geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubunun başarısından daha fazla arttığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |