Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1439 - 1468, 01.05.2010

Abstract

6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1439 - 1468, 01.05.2010

Abstract

Yapılan bu çalışmada 6. sınıf matematik dersi “Kümeler” konusunda aktif öğrenme yönteminin kullanıldığı deney grubundaki öğrenci başarısı ile geleneksel öğrenme yönteminin uygulandığı kontrol grubundaki öğrenci başarısını karşılaştırılmıştır. Ön-test son-test kontrol gruplu deneysel araştırma modelinin kullanıldığı araştırma 2007–2008 eğitim öğretim yılının 1. Yarıyılında, Düzce ilinde bir devlet okulunda 40 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi, deney ve kontrol grubu öğrencilerinde daha önce güvenirliği hesaplanmış ve uygulanmıştır. Deney grubunda dersler aktif öğrenme yöntemi ile işlenirken, kontrol grubunda dersler geleneksel öğretim yöntemleriyle işlenmiştir. Yapılan öğretim sonunda her iki gruba da hazırlanan başarı testi son-test olarak uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre aktif öğrenme yöntemi ile öğrenim gören grubun akademik başarısının, geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubunun başarısından daha fazla arttığı görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mine Aktaş This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Aktaş, M. (2010). 6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences, 5(4), 1439-1468.
AMA Aktaş M. 6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences. May 2010;5(4):1439-1468.
Chicago Aktaş, Mine. “6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1439-68.
EndNote Aktaş M (May 1, 2010) 6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences 5 4 1439–1468.
IEEE M. Aktaş, “6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 1439–1468, 2010.
ISNAD Aktaş, Mine. “6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1439-1468.
JAMA Aktaş M. 6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5:1439–1468.
MLA Aktaş, Mine. “6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1439-68.
Vancouver Aktaş M. 6. SINIFTA KÜMELER ALT ÖĞRENME ALANININ ÖĞRETİMİNDE AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5(4):1439-68.