Bu çalışmanın amacı, İlköğretim Bölümü Fen Eğitimi Anabilim Dalı Öğretmen Yetiştirme Programında yer alan Özel Öğretim Yöntemleri-II dersini alan öğretmen adaylarının fen öğretme felsefelerindeki değişmeyi incelemektir. Seçilen öğretmen adaylarıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonunda, Özel Öğretim Yöntemleri II dersinin öğretmen adaylarının fen öğretme felsefelerini geliştirmede önemli bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan çalışma sonuçları öğretmen adaylarının fen öğretiminde yapılandırmacı yaklaşımın kullanılmasına yönelik bir öğretim felsefesine sahip olduklarını işaret etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |