Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1534 - 1542, 01.05.2010

Abstract

ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1534 - 1542, 01.05.2010

Abstract

Çalışmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin geleceğe yönelik olumsuz beklentilerinin belirlenmesidir. Araştırmada bireyin geleceğe yönelik olumsuz beklentilerinin belirlenmesi için “Beck Umutsuzluk Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik, Fen Bilgisi ve Türkçe öğretmenliği birinci ve dördüncü sınıfları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrenden yansız olarak seçilen 92 birinci sınıf, 92 dördüncü sınıf toplam 184 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Uygulamaya katılan öğrencilerin 119’u kız, 65’i erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmada anketteki sorulara eksiksiz yanıt veren 184 öğrencinin sonuçları değerlendirmeye alınmıştır. Katılımcıların %32,1’i İlköğretim Matematik Öğretmenliği, %34,38’i Fen Bilgisi Öğretmenliği ve %33,2’si de Türkçe Öğretmeliği programına devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Uygulanan ölçekte umutsuzluk düzeyinin cinsiyet, bölüm, sınıf, program türü, yaşanılan yer değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Esen Ersoy This is me

Huriye Deniş Çeliker This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Ersoy, E., & Çeliker, H. . D. (2010). ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ. Education Sciences, 5(4), 1534-1542.
AMA Ersoy E, Çeliker HD. ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ. Education Sciences. May 2010;5(4):1534-1542.
Chicago Ersoy, Esen, and Huriye Deniş Çeliker. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1534-42.
EndNote Ersoy E, Çeliker HD (May 1, 2010) ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ. Education Sciences 5 4 1534–1542.
IEEE E. Ersoy and H. . D. Çeliker, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 1534–1542, 2010.
ISNAD Ersoy, Esen - Çeliker, Huriye Deniş. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1534-1542.
JAMA Ersoy E, Çeliker HD. ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ. Education Sciences. 2010;5:1534–1542.
MLA Ersoy, Esen and Huriye Deniş Çeliker. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1534-42.
Vancouver Ersoy E, Çeliker HD. ÖĞRETMEN ADAYLARININ UMUTSUZLUK DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ. Education Sciences. 2010;5(4):1534-42.