Çalışmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin geleceğe yönelik olumsuz beklentilerinin belirlenmesidir. Araştırmada bireyin geleceğe yönelik olumsuz beklentilerinin belirlenmesi için “Beck Umutsuzluk Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik, Fen Bilgisi ve Türkçe öğretmenliği birinci ve dördüncü sınıfları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrenden yansız olarak seçilen 92 birinci sınıf, 92 dördüncü sınıf toplam 184 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Uygulamaya katılan öğrencilerin 119’u kız, 65’i erkek öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışmada anketteki sorulara eksiksiz yanıt veren 184 öğrencinin sonuçları değerlendirmeye alınmıştır. Katılımcıların %32,1’i İlköğretim Matematik Öğretmenliği, %34,38’i Fen Bilgisi Öğretmenliği ve %33,2’si de Türkçe Öğretmeliği programına devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Uygulanan ölçekte umutsuzluk düzeyinin cinsiyet, bölüm, sınıf, program türü, yaşanılan yer değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |