Bu araştırma, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin ücretli öğretmenlik sistemine ilişkin görüşlerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama modelinde olup, betimsel bir nitelik arz etmektedir. Araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından oluşturulan toplam 29 maddeden oluşan anket formuyla elde edilmiştir. Araştırma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı Elazığ ve Muş illerinde bulunan devlet okullarında görev yapan toplam 236 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda; yetersiz sayıda öğretmen alımı ve ataması eğitim-öğretim sürecini aksatmakla birlikte, ücretli öğretmenlik alımına da neden olmaktadır. Bu durum verimli bir eğitim-öğretim sürecinin sağlanmasını etkilemekte ve bundan dolayı da öğretmenler tarafından ücretli öğretmenlik sistemi kabul görmemektedir. Milli Eğitim Bakanlığı öğretmen alımı ve ataması konusunda stratejik planlama ve sonuçlarına dayalı bir süreç izleyerek ücretli öğretmenlik sistemini kaldırmalıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |