Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1846 - 1860, 01.05.2010

Abstract

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1846 - 1860, 01.05.2010

Abstract

Bu araştırmada Türkiye’de sınıf öğretmeni adaylarının AB’ye ilişkin tutumlarının ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırma, tarama türünde desenlenmiş, betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Adıyaman, Gazi, Mersin, Pamukkale ve Selçuk üniversitelerinde 2007-2008 öğretim yılında eğitim fakültelerinde öğrenim görmekte olan Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemde yer alan 747 katılımcı, tesadüfî yöntemle seçilmiştir. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen “AB’ye İlişkin Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik kat sayısı “.75” bulunmuştur. Verilerin analizi SPSS paket programı ile yapılmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının AB’ye ilişkin tutumlarının genel olarak olumsuz olduğu; sınıf öğretmeni adaylarının AB’ye ilişkin tutumlarının cinsiyete, sınıfa ve AB ülkelerinde akrabalarının bulunma durumuna göre değişmediği, ancak öğrenim gördükleri üniversiteye ve AB ülkelerinde bulunma durumuna göre değiştiği sonucuna ulaşılmıştır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Serdarhan Musa Taskaya This is me

Emre Ünal This is me

Sait Akbaslı This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Taskaya, S. M., Ünal, E., & Akbaslı, S. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI. Education Sciences, 5(4), 1846-1860.
AMA Taskaya SM, Ünal E, Akbaslı S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI. Education Sciences. May 2010;5(4):1846-1860.
Chicago Taskaya, Serdarhan Musa, Emre Ünal, and Sait Akbaslı. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1846-60.
EndNote Taskaya SM, Ünal E, Akbaslı S (May 1, 2010) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI. Education Sciences 5 4 1846–1860.
IEEE S. M. Taskaya, E. Ünal, and S. Akbaslı, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 1846–1860, 2010.
ISNAD Taskaya, Serdarhan Musa et al. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1846-1860.
JAMA Taskaya SM, Ünal E, Akbaslı S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI. Education Sciences. 2010;5:1846–1860.
MLA Taskaya, Serdarhan Musa et al. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1846-60.
Vancouver Taskaya SM, Ünal E, Akbaslı S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AVRUPA BİRLİĞİ’NE İLİŞKİN TUTUMLARI. Education Sciences. 2010;5(4):1846-60.