Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1883 - 1896, 01.05.2010

Abstract

SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ “PORTFOLYO” UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1883 - 1896, 01.05.2010

Abstract

Bu çalışma, sosyal bilimler lisesi öğrencilerinin coğrafya dersindeki portfolyo uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemeyi amaçlamıştır. Tarama modeli niteliğinde olan bu araştırmanın çalışma grubunu, 2009–2010 öğretim yılı ikinci döneminde, İstanbul’da bir Sosyal Bilimler Lisesinde öğrenim gören 165 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Gözüm (2008)’den yararlanılarak geliştirilen anket kullanılmıştır. Araştırmada toplanılan veriler SPSS programında frekans, yüzde değer ve ilişkisiz t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Sosyal bilimler lisesi öğrencilerinin coğrafya dersinde uygulanan portfolyolar hakkındaki görüşleri değerlendirilmiş ve öğrencilerin portfolyonun tanımı, amacı, içeriği ve uygulaması ile portfolyo sürecinde öğretmen, öğrenci ve velinin görevlerine ilişkin yeterli bir bilgiye sahip olmadıkları sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmada, sosyal bilimler lisesi öğrencilerinin coğrafya dersindeki portfolyo uygulamaları hakkındaki görüşlerinin, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna da ulaşılmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Fatih Aydın This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Aydın, F. (2010). SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ “PORTFOLYO” UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ). Education Sciences, 5(4), 1883-1896.
AMA Aydın F. SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ “PORTFOLYO” UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ). NWSA. May 2010;5(4):1883-1896.
Chicago Aydın, Fatih. “SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ ‘PORTFOLYO’ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1883-96.
EndNote Aydın F (May 1, 2010) SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ “PORTFOLYO” UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ). Education Sciences 5 4 1883–1896.
IEEE F. Aydın, “SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ ‘PORTFOLYO’ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)”, NWSA, vol. 5, no. 4, pp. 1883–1896, 2010.
ISNAD Aydın, Fatih. “SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ ‘PORTFOLYO’ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1883-1896.
JAMA Aydın F. SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ “PORTFOLYO” UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5:1883–1896.
MLA Aydın, Fatih. “SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ ‘PORTFOLYO’ UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1883-96.
Vancouver Aydın F. SOSYAL BİLİMLER LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNDEKİ “PORTFOLYO” UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5(4):1883-96.