Yaşam içerisindeki yaşanan olaylarla ilgilenen coğrafya, hayatın içerisindeki gerçek ya da yaşanabilecek problemleri örnek olaylarla birleştirmektedir. Birbirini takip eden, yer yer soyut, ard arda ve paralel konuların dizilimine sahip coğrafya alanında olaylar çok önemlidir. Olaylar ve olgularla derinlemesine ilgili olan coğrafya, ortaöğretim ve yüksek öğretim coğrafya derslerinde olay temelli öğrenmenin ön plana çıkmasına neden olmaktadır. Türkiye coğrafya öğretiminde şu ana kadar dikkatten kaçmış olan olay temelli öğrenme bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Yapılandırmacı Coğrafya öğretiminde olay temelli öğrenmenin uygulanmasında yeni bir teknik olarak çözümleme tekniği ileri sürülmüştür. Bu teknikle hem yüksek öğretimde hem de ortaöğretim coğrafya derslerinde öğrencilere analitik düşünme, öz denetim, sorgulama ve yorumlama gibi üst düzey bilişsel beceriler kazandırılması amaçlanmaktadır. Çalışmada çözümleme tekniğinin özellikleri tanıtıldıktan sonra afetler coğrafyası dersi fırtınalar konusunda bir uygulama örneği sunulmuştur. Bu örnek ile coğrafyacılara ve coğrafya öğretmenlerine bir bakış açısı sağlamak hedeflenmiştir. Makale, Coğrafya eğitimi ve pür Coğrafya araştırmalarının bir arada sunulduğu bir çalışma özelliğindedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |