Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 2006 - 2017, 01.05.2010

Abstract

OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 2006 - 2017, 01.05.2010

Abstract

Yaşam içerisindeki yaşanan olaylarla ilgilenen coğrafya, hayatın içerisindeki gerçek ya da yaşanabilecek problemleri örnek olaylarla birleştirmektedir. Birbirini takip eden, yer yer soyut, ard arda ve paralel konuların dizilimine sahip coğrafya alanında olaylar çok önemlidir. Olaylar ve olgularla derinlemesine ilgili olan coğrafya, ortaöğretim ve yüksek öğretim coğrafya derslerinde olay temelli öğrenmenin ön plana çıkmasına neden olmaktadır. Türkiye coğrafya öğretiminde şu ana kadar dikkatten kaçmış olan olay temelli öğrenme bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Yapılandırmacı Coğrafya öğretiminde olay temelli öğrenmenin uygulanmasında yeni bir teknik olarak çözümleme tekniği ileri sürülmüştür. Bu teknikle hem yüksek öğretimde hem de ortaöğretim coğrafya derslerinde öğrencilere analitik düşünme, öz denetim, sorgulama ve yorumlama gibi üst düzey bilişsel beceriler kazandırılması amaçlanmaktadır. Çalışmada çözümleme tekniğinin özellikleri tanıtıldıktan sonra afetler coğrafyası dersi fırtınalar konusunda bir uygulama örneği sunulmuştur. Bu örnek ile coğrafyacılara ve coğrafya öğretmenlerine bir bakış açısı sağlamak hedeflenmiştir. Makale, Coğrafya eğitimi ve pür Coğrafya araştırmalarının bir arada sunulduğu bir çalışma özelliğindedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mücahit Coşkun This is me

Fatih Aydın This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Coşkun, M., & Aydın, F. (2010). OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR. Education Sciences, 5(4), 2006-2017.
AMA Coşkun M, Aydın F. OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR. Education Sciences. May 2010;5(4):2006-2017.
Chicago Coşkun, Mücahit, and Fatih Aydın. “OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 2006-17.
EndNote Coşkun M, Aydın F (May 1, 2010) OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR. Education Sciences 5 4 2006–2017.
IEEE M. Coşkun and F. Aydın, “OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 2006–2017, 2010.
ISNAD Coşkun, Mücahit - Aydın, Fatih. “OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 2006-2017.
JAMA Coşkun M, Aydın F. OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR. Education Sciences. 2010;5:2006–2017.
MLA Coşkun, Mücahit and Fatih Aydın. “OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 2006-17.
Vancouver Coşkun M, Aydın F. OLAY TEMELLİ ÖĞRENMEDE ÇÖZÜMLEME (ANALİZ) TEKNİĞİ VE COĞRAFYA ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASINA BİR ÖRNEK: FIRTINALAR. Education Sciences. 2010;5(4):2006-17.