Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 2034 - 2048, 01.05.2010

Abstract

COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ALANLARINA İLİŞKİN ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 2034 - 2048, 01.05.2010

Abstract

Bu araştırmada da ortaöğretimde görev yapan coğrafya öğretmenlerinin öz-yeterlik algılarına etki eden faktörler belirlenerek, elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı çıkarımların yapılması amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda Tschannen-Moran ve Hoy [2001] tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirlik çalışması Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya [2005] tarafından yapılan “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” (Teacher’s Sense of Efficacy Scale – TSES), toplam 216 coğrafya öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre coğrafya öğretmenlerinin öz-yeterlik algı düzeylerinde cinsiyet, medeni durum ve görev yeri değişkenlerinde istatistiksel olarak herhangi bir farklılık gözlemlenmezken, yaş ve mesleki kıdem değişkeninde sınıf yönetimi alt boyutunda fark tespit edilmiştir. Ders kaynakları kullanımında çeşitlilik ve ölçme değerlendirmede farklı yöntem kullanma değişkenleri ise öz-yeterlik algılamalarının değişik alt boyutlarıyla ilişkili bulunmuş ve istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Nadire Karademir This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Karademir, N. (2010). COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ALANLARINA İLİŞKİN ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. Education Sciences, 5(4), 2034-2048.
AMA Karademir N. COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ALANLARINA İLİŞKİN ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. NWSA. May 2010;5(4):2034-2048.
Chicago Karademir, Nadire. “COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ALANLARINA İLİŞKİN ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 2034-48.
EndNote Karademir N (May 1, 2010) COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ALANLARINA İLİŞKİN ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. Education Sciences 5 4 2034–2048.
IEEE N. Karademir, “COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ALANLARINA İLİŞKİN ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ”, NWSA, vol. 5, no. 4, pp. 2034–2048, 2010.
ISNAD Karademir, Nadire. “COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ALANLARINA İLİŞKİN ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 2034-2048.
JAMA Karademir N. COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ALANLARINA İLİŞKİN ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5:2034–2048.
MLA Karademir, Nadire. “COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ALANLARINA İLİŞKİN ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 2034-48.
Vancouver Karademir N. COĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN ALANLARINA İLİŞKİN ÖZ-YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5(4):2034-48.