Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 2049 - 2060, 01.05.2010

Abstract

SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 2049 - 2060, 01.05.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersinde kullanılan ölçme değerlendirme teknikleri konusundaki öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırmamızın örneklemini 2009–2010 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ve Giresun ilinde görev yapan 50 öğretmen oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak 20 adet yapılandırılmış anket sorusu ve 6 adet yarı yapılandırılmış görüşme sorusu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama, t testti ve Kruskal-Wallis varyans analizi kullanılmıştır. Sonuçta; öğretmenlerin sınav sorularını hazırlarken temelde ders kitabını kullandıkları, bunun yanında farklı kaynaklardan da faydalandıkları, farklı soru tipleri kullandıkları, test sorularına ağırlık verdikleri tespit edilmiş, bu değişimin yeni müfredatı takiben olduğu görülmüştür. Öğretmenler, öğrencilerin derse katılımını da yılsonu notuna daha yüksek oranda eklemek istemektedirler.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mehmet Suat Bal This is me

Gökhan Özkülekçi This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Bal, M. S., & Özkülekçi, G. (2010). SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 5(4), 2049-2060.
AMA Bal MS, Özkülekçi G. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. May 2010;5(4):2049-2060.
Chicago Bal, Mehmet Suat, and Gökhan Özkülekçi. “SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 2049-60.
EndNote Bal MS, Özkülekçi G (May 1, 2010) SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 5 4 2049–2060.
IEEE M. S. Bal and G. Özkülekçi, “SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 2049–2060, 2010.
ISNAD Bal, Mehmet Suat - Özkülekçi, Gökhan. “SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 2049-2060.
JAMA Bal MS, Özkülekçi G. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2010;5:2049–2060.
MLA Bal, Mehmet Suat and Gökhan Özkülekçi. “SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 2049-60.
Vancouver Bal MS, Özkülekçi G. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILAN ÖLÇME DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2010;5(4):2049-60.