Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersinde kullanılan ölçme değerlendirme teknikleri konusundaki öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırmamızın örneklemini 2009–2010 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ve Giresun ilinde görev yapan 50 öğretmen oluşturmaktadır. Ölçme aracı olarak 20 adet yapılandırılmış anket sorusu ve 6 adet yarı yapılandırılmış görüşme sorusu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, aritmetik ortalama, t testti ve Kruskal-Wallis varyans analizi kullanılmıştır. Sonuçta; öğretmenlerin sınav sorularını hazırlarken temelde ders kitabını kullandıkları, bunun yanında farklı kaynaklardan da faydalandıkları, farklı soru tipleri kullandıkları, test sorularına ağırlık verdikleri tespit edilmiş, bu değişimin yeni müfredatı takiben olduğu görülmüştür. Öğretmenler, öğrencilerin derse katılımını da yılsonu notuna daha yüksek oranda eklemek istemektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |