Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 2071 - 2083, 01.05.2010

Abstract

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 2071 - 2083, 01.05.2010

Abstract

Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya dersine yönelik tutumları, gelecekte öğrencilerinin de tutum ve başarılarını etkileyecektir. Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Sosyal bilgiler eğitimi programından mezun olacak öğretmen adaylarının, coğrafya dersine yönelik tutumlarının değişip değişmediğini belirlemek için Demirkaya ve Arıbaş (2004) tarafından hazırlanan ve 30 maddeden oluşan coğrafya tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının coğrafya dersine yönelik tutumlarını etkileyen etmenlere ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak için açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Coğrafya Tutum Ölçeğinden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Anket ile toplanan veriler ise betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonunda, öğretmen adaylarının coğrafya dersine yönelik tutumlarının sosyal bilgiler eğitimi programından mezun olurken anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür. Öğretmen adaylarının tutumları üzerinde; coğrafya derslerinde uygulanan yöntem ve teknikler, kullanılan araç-gereç ve kaynaklar, ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya derslerini veren öğretim elemanlarının kişisel özellikleri, geziler gibi özelliklerin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Nazlı Gökçe This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Gökçe, N. (2010). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. Education Sciences, 5(4), 2071-2083.
AMA Gökçe N. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. Education Sciences. May 2010;5(4):2071-2083.
Chicago Gökçe, Nazlı. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 2071-83.
EndNote Gökçe N (May 1, 2010) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. Education Sciences 5 4 2071–2083.
IEEE N. Gökçe, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 2071–2083, 2010.
ISNAD Gökçe, Nazlı. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 2071-2083.
JAMA Gökçe N. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. Education Sciences. 2010;5:2071–2083.
MLA Gökçe, Nazlı. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 2071-83.
Vancouver Gökçe N. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. Education Sciences. 2010;5(4):2071-83.