Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya dersine yönelik tutumları, gelecekte öğrencilerinin de tutum ve başarılarını etkileyecektir. Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının coğrafya dersine yönelik tutumlarını belirlemektir. Sosyal bilgiler eğitimi programından mezun olacak öğretmen adaylarının, coğrafya dersine yönelik tutumlarının değişip değişmediğini belirlemek için Demirkaya ve Arıbaş (2004) tarafından hazırlanan ve 30 maddeden oluşan coğrafya tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının coğrafya dersine yönelik tutumlarını etkileyen etmenlere ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak için açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Coğrafya Tutum Ölçeğinden elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Anket ile toplanan veriler ise betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonunda, öğretmen adaylarının coğrafya dersine yönelik tutumlarının sosyal bilgiler eğitimi programından mezun olurken anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür. Öğretmen adaylarının tutumları üzerinde; coğrafya derslerinde uygulanan yöntem ve teknikler, kullanılan araç-gereç ve kaynaklar, ölçme ve değerlendirme yöntemleri, coğrafya derslerini veren öğretim elemanlarının kişisel özellikleri, geziler gibi özelliklerin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |