Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 2084 - 2092, 01.05.2010

Abstract

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 2084 - 2092, 01.05.2010

Abstract

Değerler belirli toplumsal destekler var olduğu sürece nesilden nesile aktarılır. Bu aktarım sürecinde eğitim ve öğretmenler önemli bir yer teşkil etmektedirler. Bu çalışmanın amacı da değerlerin aktarımı sürecinde önemli bir etkiye sahip olan öğretmen adaylarının değer tercihlerini belirlemektir. Bu belirlemeyi yapmak üzere Erol Güngör’ün profesörlük tezinde kullandığı ölçeğin birinci basamağı kullanılmıştır. Bu basamakta 7 tane değere karşılık gelen ikişer adet yargı bulunmaktadır ve öğrencilerden bu yargıları en çok önem verdiklerinden en az önem verdiklerine göre sıralamaları istenmiştir. Bu çalışmada Gazi Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 1. ve 4. sınıf, Sınıf Öğretmeni adaylarının değer tercihleri nelerdir, bu tercih sırası cinsiyete, bulundukları öğrenim kademesine göre nasıl şekillenmiştir gibi sorulara cevap aranmıştır. Elde edilen verilerden ulaşılan sonuca göre dini ve ahlaki değer sıralamaları dışında ilmi, estetik, ekonomik, siyasi ve sosyal değer sıralamasında sınıf derecesi ve cinsiyete göre farklılıklar gözlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

DEMET Şahin This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Şahin, D. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Education Sciences, 5(4), 2084-2092.
AMA Şahin D. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Education Sciences. May 2010;5(4):2084-2092.
Chicago Şahin, DEMET. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 2084-92.
EndNote Şahin D (May 1, 2010) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Education Sciences 5 4 2084–2092.
IEEE D. Şahin, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 2084–2092, 2010.
ISNAD Şahin, DEMET. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 2084-2092.
JAMA Şahin D. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Education Sciences. 2010;5:2084–2092.
MLA Şahin, DEMET. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 2084-92.
Vancouver Şahin D. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TOPLUMSAL DEĞER TERCİHLERİ: GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Education Sciences. 2010;5(4):2084-92.