Bu araştırmanın genel amacı, çevrimiçi paylaşım alanlarına gönderdikleri iletilerden hareketle Türkçe öğretmenleri ve öğretmen adaylarının yaşadıkları sorunları saptamaktır. Türkçe öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bu iki paylaşım alanındaki 51 ayrı konu başlığına gönderdikleri toplam 603 ileti “içerik çözümlemesi” tekniği ile incelenmiştir. İncelenen 603 iletinin 508’inde (%84.2) çeşitli sorunlar yer alırken, 95’inde (%15.7) herhangi bir sorun tümcesine rastlanmamıştır. Kimi Türkçe öğretmenleri ile aday öğretmenler, iletilerinde birden fazla soruna değindiklerinden belirlenen sorun sayısı (815), sorunların belirtildiği ileti sayısından (508) fazladır. Belirlenen bu 815 sorun, 12 farklı ad altında sınıflandırılmıştır. Buna göre “Atanamama” (%40.2), “Atanabilmek için KPSS’den Yüksek Puan Alma Zorunluluğu” (%17.1), “Türk Dili ve Edebiyatı Bölümlerinden Mezun Olanların Türkçe Öğretmeni Olarak Atanmaları” (%16.3) ve “Uzmanlık Alanlarına İlişkin Kimi Konuların Belirsizliği” (%8.5) Türkçe öğretmen adayları ile öğretmenlerinin en çok yakındıkları sorunlar arasında yer almaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |