BibTex RIS Cite

THE OBSERVATION OF TEACHER CANDIDATE RELATED SCIENCE AND TECHNOLOGY TEACHER'S PROFICIENCY

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 741 - 747, 01.04.2009

Abstract

In this study it is evaluated science and tecnology teacher's proficiency based on students insights of science and tecnology education students in education faculty. It was used Standarts for Teacher Proficiency which is prepared from Ministry of National Education. The research was conducted on 85 Science and Tecnology students (4th classes) studying at the education faculty of Firat University. Data from results of study was analysed by using SPSS.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZLEMLERİYLE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 741 - 747, 01.04.2009

Abstract

Bu araştırmada, Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği öğrencilerinin görüşlerine dayalı olarak, ilköğretim Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin yeterlilikleri değerlendirilmiştir. Bunun için, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenmiş "Öğretmen Yeterlilikleri Standartları" kullanılmıştır. Çalışma, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen ve Teknoloji öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 85 öğrenciye (4. sınıf) uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler, SPSS paket istatistik programında değerlendirilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Muammer Bahşi This is me

Mehmet Turan This is me

Ömer Yılayaz This is me

Publication Date April 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Bahşi, M., Turan, M., & Yılayaz, Ö. (2009). ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZLEMLERİYLE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 4(3), 741-747. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Bahşi M, Turan M, Yılayaz Ö. ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZLEMLERİYLE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. April 2009;4(3):741-747. doi:10.12739/10.12739
Chicago Bahşi, Muammer, Mehmet Turan, and Ömer Yılayaz. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZLEMLERİYLE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 4, no. 3 (April 2009): 741-47. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Bahşi M, Turan M, Yılayaz Ö (April 1, 2009) ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZLEMLERİYLE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 4 3 741–747.
IEEE M. Bahşi, M. Turan, and Ö. Yılayaz, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZLEMLERİYLE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ”, Education Sciences, vol. 4, no. 3, pp. 741–747, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Bahşi, Muammer et al. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZLEMLERİYLE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 4/3 (April 2009), 741-747. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Bahşi M, Turan M, Yılayaz Ö. ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZLEMLERİYLE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2009;4:741–747.
MLA Bahşi, Muammer et al. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZLEMLERİYLE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 4, no. 3, 2009, pp. 741-7, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Bahşi M, Turan M, Yılayaz Ö. ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖZLEMLERİYLE FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences. 2009;4(3):741-7.