BibTex RIS Cite

THE ROLE OF FAMILY AND CULTURE IN FOSTERING BULLYING BEHAVIORS OF SCHOOLCHILDREN: FROM THE PERSPECTIVES OF SCHOOL PRINCIPALS AND COUNSELING TEACHERS

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 1123 - 1135, 01.04.2009

Abstract

This study examines the role of families' child rearing styles and culture in fostering and managing bullying in school setting from the perspectives of school principals and counseling teachers. During 2006-2007 academic year, some selected school principals and counseling teachers of the schools in Erzurum, Malatya and Van, the biggest three Provinces of Eastern Anatolia, were interviewed. In each province, three high schools from different socioeconomic levels were selected by help of Province National Education Directorate. The school principals and the counseling teachers were interviewed using a semi-structured interview form. All subjects were assured of the confidentiality of their responses.

OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 1123 - 1135, 01.04.2009

Abstract

Bu araştırma, okul müdürleri ve rehber öğretmenlerin bakış açısıyla, okullarda zorbalığın azaltılması ve önlenmesi bakımından okulların bulunduğu bölgenin kültürel özellikleri ile ailelerin çocuk yetiştirme biçimlerinin zorbalık davranışları üzerindeki besleyici rolünü ve önemini araştırmayı hedeflemiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Doğu Anadolu Bölgesi'nin üç büyük ili olan Erzurum, Malatya ve Van illerinde 2006–2007 eğitim-öğretim yılında seçilmiş bazı lise müdürleri ve rehber öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Her bir şehirde, İl Milli Eğitim Müdürlükleri'nin yardımlarıyla farklı sosyo-ekonomik düzeyleri temsil eden üç okul seçilmiştir. Okul müdürleri ve rehber öğretmenlerle yapılan görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Katılımcılar, yanıtlarının gizliliği konusunda mutlak surette temin edilmişlerdir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Gülten Genç This is me

Publication Date April 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Genç, G. (2009). OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 4(3), 1123-1135. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Genç G. OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences. April 2009;4(3):1123-1135. doi:10.12739/10.12739
Chicago Genç, Gülten. “OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 4, no. 3 (April 2009): 1123-35. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Genç G (April 1, 2009) OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 4 3 1123–1135.
IEEE G. Genç, “OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ”, Education Sciences, vol. 4, no. 3, pp. 1123–1135, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Genç, Gülten. “OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 4/3 (April 2009), 1123-1135. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Genç G. OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences. 2009;4:1123–1135.
MLA Genç, Gülten. “OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, vol. 4, no. 3, 2009, pp. 1123-35, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Genç G. OKUL ÇOCUKLARININ ZORBALIK DAVRANIŞLARINI BESLEMEDE AİLE VE KÜLTÜRÜN ROLÜ: OKUL MÜDÜRLERİ VE REHBER ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences. 2009;4(3):1123-35.