Research Article
BibTex RIS Cite

THE OPINIONS OF TEACHERS, WHO TEACH SOCIAL STUDIES COURSES, RELATED TO THEMSELVES AND THEIR STUDENTS

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 327 - 345, 01.03.2009

Abstract

This research is to investigate the opinions of teachers, related to themselves and their students, who teach Social Studies course, in the schools. In this study, various question groups were
formed, aiming to elicit information about the self-renovation sources of teachers, their relations with students, the social relationships of their students from individual aspect, activities within the classroom, the improvement of creativity. We found that some teachers think that they can’t renovate themselves because they can’t find time for that. Also teachers related to their relationship with their students good, decent, generally positive and friendly.

SOSYAL BİLGİLER DERSLERİNE GİREN ÖĞRETMENLERİN KENDİLERİNE VE ÖĞRENCİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 327 - 345, 01.03.2009

Abstract

Araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda Sosyal Bilgiler derslerine giren öğretmenlerin kendilerine ve öğrencilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırmada Sosyal Bilgiler dersinde öğretmenlerin kendilerine ve öğrencilerine ilişkin görüşlerini incelemek amacıyla hazırlanmıştır. Öğretmenlerin, kendilerini yenileme yöntem ve kaynaklarına, öğrencileri ile ilişkilerine, öğrencilerinin bireysel bağlamda sosyal ilişkileri ve öğrenme durumlarına, ders içi aktivitelere, yaratıcılığın gelişmesine vb. yönelik sorular şeklinde farklı soru grupları oluşturulmuştur. Bu soru gruplarının yanıtları okunarak tema başlıkları oluşturulmuş ve bu çerçevede düzenlenerek gruplandırılmıştır. Öğretmenlerin, var olan yayınları ve araştırmaları takip etmeye ve uygulamaya çalışarak kendilerini yenilediklerini belirtmelerinin yanı sıra, bu konuda olumlu düşünmeyen ve zamanı olmadığı için kendini yenileyemeyen öğretmenlerin de mevcut olduğu görülmüştür. Ayrıca, öğretmenlerin, öğrencileriyle ilişkileri incelendiğinde, çoğunlukla ilişkilerin iyi olduğu, ayrıca, karşılıklı duygu ve düşüncelerin rahatça ifade edilebildiği, sıcak, seviyeli, genelde pozitif ve cana yakın olduğu da saptanmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Educational Sciences
Authors

Yadigar Doğan This is me

Gönül Onur This is me

Publication Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Doğan, Y., & Onur, G. (2009). THE OPINIONS OF TEACHERS, WHO TEACH SOCIAL STUDIES COURSES, RELATED TO THEMSELVES AND THEIR STUDENTS. Education Sciences, 4(2), 327-345.
AMA Doğan Y, Onur G. THE OPINIONS OF TEACHERS, WHO TEACH SOCIAL STUDIES COURSES, RELATED TO THEMSELVES AND THEIR STUDENTS. Education Sciences. March 2009;4(2):327-345.
Chicago Doğan, Yadigar, and Gönül Onur. “THE OPINIONS OF TEACHERS, WHO TEACH SOCIAL STUDIES COURSES, RELATED TO THEMSELVES AND THEIR STUDENTS”. Education Sciences 4, no. 2 (March 2009): 327-45.
EndNote Doğan Y, Onur G (March 1, 2009) THE OPINIONS OF TEACHERS, WHO TEACH SOCIAL STUDIES COURSES, RELATED TO THEMSELVES AND THEIR STUDENTS. Education Sciences 4 2 327–345.
IEEE Y. Doğan and G. Onur, “THE OPINIONS OF TEACHERS, WHO TEACH SOCIAL STUDIES COURSES, RELATED TO THEMSELVES AND THEIR STUDENTS”, Education Sciences, vol. 4, no. 2, pp. 327–345, 2009.
ISNAD Doğan, Yadigar - Onur, Gönül. “THE OPINIONS OF TEACHERS, WHO TEACH SOCIAL STUDIES COURSES, RELATED TO THEMSELVES AND THEIR STUDENTS”. Education Sciences 4/2 (March 2009), 327-345.
JAMA Doğan Y, Onur G. THE OPINIONS OF TEACHERS, WHO TEACH SOCIAL STUDIES COURSES, RELATED TO THEMSELVES AND THEIR STUDENTS. Education Sciences. 2009;4:327–345.
MLA Doğan, Yadigar and Gönül Onur. “THE OPINIONS OF TEACHERS, WHO TEACH SOCIAL STUDIES COURSES, RELATED TO THEMSELVES AND THEIR STUDENTS”. Education Sciences, vol. 4, no. 2, 2009, pp. 327-45.
Vancouver Doğan Y, Onur G. THE OPINIONS OF TEACHERS, WHO TEACH SOCIAL STUDIES COURSES, RELATED TO THEMSELVES AND THEIR STUDENTS. Education Sciences. 2009;4(2):327-45.