BibTex RIS Cite

STUDENTS' ALTERNATİVE CONCEPTİONS ABOUT VECTORS

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 94 - 98, 01.02.2009

Abstract

The goal of this study is to describe students' alternative conceptions about basic vector concepts. The study was conducted on 72 students from the Programme of Primary School Teacher Education. The questionnaire that is used as data collection instrument consists of 8 open-ended questions concerning basic knowledge of vector magnitude, direction, addition, subtraction. The results of the study show that a significant proportion of students had serious conceptual confusion related to basic vector concepts.

VEKTÖRLER HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN ALTERNATİF FİKİRLERİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 94 - 98, 01.02.2009

Abstract

Çalışmanın amacı öğrencilerin temel vektör kavramları hakkındaki alternatif fikirlerini belirlemektir. Araştırma, Sınıf öğretmenliği programında öğretim gören 72 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan 8 açık uçlu sorudan oluşan anket vektör büyüklüğü, yönü, vektörel toplama, vektörel çıkarma ile ilgili temel düzeyde bilgilere ilişkindir. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin önemli bir oranın temel vektör kavramlarında ciddi kavramsal kargaşa yaşadıklarını göstermektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Asuman Küçüközer This is me

Publication Date February 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Küçüközer, A. (2009). VEKTÖRLER HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN ALTERNATİF FİKİRLERİ. Education Sciences, 4(1), 94-98. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Küçüközer A. VEKTÖRLER HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN ALTERNATİF FİKİRLERİ. Education Sciences. February 2009;4(1):94-98. doi:10.12739/10.12739
Chicago Küçüközer, Asuman. “VEKTÖRLER HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN ALTERNATİF FİKİRLERİ”. Education Sciences 4, no. 1 (February 2009): 94-98. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Küçüközer A (February 1, 2009) VEKTÖRLER HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN ALTERNATİF FİKİRLERİ. Education Sciences 4 1 94–98.
IEEE A. Küçüközer, “VEKTÖRLER HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN ALTERNATİF FİKİRLERİ”, Education Sciences, vol. 4, no. 1, pp. 94–98, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Küçüközer, Asuman. “VEKTÖRLER HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN ALTERNATİF FİKİRLERİ”. Education Sciences 4/1 (February 2009), 94-98. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Küçüközer A. VEKTÖRLER HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN ALTERNATİF FİKİRLERİ. Education Sciences. 2009;4:94–98.
MLA Küçüközer, Asuman. “VEKTÖRLER HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN ALTERNATİF FİKİRLERİ”. Education Sciences, vol. 4, no. 1, 2009, pp. 94-98, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Küçüközer A. VEKTÖRLER HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN ALTERNATİF FİKİRLERİ. Education Sciences. 2009;4(1):94-8.