Özet Bu makalenin amaçları 3 maddede toplanabilir: (1) öğrenci merkezli güdülenmişlik faktörlerini ve bu faktörlerin önemlilik düzeylerini belirlemek. (2) Öğretmen merkezli güdülenmişlik faktörlerini ve bu faktörlerin önemlilik düzeylerini belirlemek. (3) Öğretmenlere, öğrencilerini güdülemelerine yönelik olarak araştırma temelli öneriler sağlama. Bu amaçlar için bir anket geliştirildi ve Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerine uygulandı. Öğrenci cevaplarına gore önem düzeyi en fazla olan 5 öğrenci merkezli güdülenmişlik faktörü şunlardır: "Öğrenmede, ailenin öğrenciye her türlü desteği sağlaması", "Öğrencinin, dersin önemine ve mesleki açıdan faydalı olduğuna inanması", "Ders içeriğinin öğrenci ilgisini çekmesi", "Öğrencinin, öğrenmeye meraklı bir kişiliğe sahip olması" ve "Öğrencinin, sınıfta öğretmenlerinin ve arkadaşlarının kendine değer verdiklerine inanması." Öğrenci cevaplarına göre önem düzeyi en fazla olan 5 öğretmen merkezli güdülenmişlik faktörü şunlardır: "Öğretmenin sınıfta sıcak bir öğrenme atmosferi oluşturması, hoş görülü, neşeli olması", "Öğretmenin, öğrencileri sevmesi ve onlara değer verdiğini hissettirmesi", "Öğretmenin, derste yüksek güdülenmişlik açısından iyi bir model olması ve mesleğini sevmesi", "Öğretmenin, adil olması ve öğrenciler arasında ayrımcılık yapmaması" ve "Öğretmenin, anlattığı konuya hakim olması, mesleki bilgisinin yeterliği."
Abstract The purposes of this article are as follows: (1) to determine primarily student related motivational factors and their level of importance for motivation to learn, (2) to determine primarily teacher related motivational factors and their level of importance for motivation to learn, and (3) to provide research based suggestions for teachers to motivate their students. For these purposes a questionnaire was developed and applied to students of Faculty of Education, Celal Bayar University, Turkey. According to students' responses the five most important student related motivating factors are as follows: "Having every kind of family supports to your learning", "Believing that classes are very important and useful for your future", "Having interest to the content of learning subject", "Having a very eagerly personality to learn", and "Believing that you are valuable for your instructors and friends". According to students' responses the five most important instructor related motivating items are as follows: "Providing a warm learning atmosphere in class, and being tolerantly and joyfully", "Trying to make students feel that the instructor really cares about them", "being a good model for high motivation in class and loving his job", "being fair and not discriminating students", and "dominating the teaching subject, having sufficient knowledge on his profession."
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 1 |