BibTex RIS Cite

WEB TABANLI YAKLAŞIMLA FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİ TUTUMUNA ETKİSİ VE ÖĞRENCİLERİN ALGILARI

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 197 - 207, 01.02.2009

Abstract

İnternet ağ-tabanlı öğrenme ortamlarında öğrencilerin isteklendirme, ilgi ve başarılarını etkileyen önemli bir etken olarak tanımlanır. Araştırma Fen Bilgisi dersini ağ-tabanlı öğrenimin, öğrencilerin fen bilgisi öğrenimindeki tutumları üzerindeki etkilerini ve algılarını ortaya çıkarmasını amaçlamaktadır. Bu çalışmanın örneklemi on yedi sekizinci sınıf öğrencisidir. Web sayfası altı ay kullanıldıktan sonra öğrenciler üçer kişilik gruplar halinde mülakat yapılmıştır. Çalışmanın nitel sonuçları, Tutum Ölçeği (TÖ)'nin ön-test, son-test uygulamaları arasında anlamlı farklılıklara işaret etmektedir. Web sitesinde verilen bilgi türlerinin sayısı, ödevlerin yapılması ve çevrimiçi değerlendirmenin öğrencilerin fen bilgisini öğrenmelerine etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Fakat, katılımcıların konuşma odaları ve diğer iletişim araçlarını kuanmayı tercih etmemişlerdir.

A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 197 - 207, 01.02.2009

Abstract

The purpose of this study was to determine students' perceptions of a specific online information system into the science curriculum using authentic tasks in a class setting. There was a significant difference between the pre-attitude and the post-attitude scores in the attitude scale. The findings of this study showed that the amount of information supplied in the course web site, doing assignments and taking online exams played important roles in students' science learning.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

M. Yasar Özden This is me

Erhan Sengel This is me

Publication Date February 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Özden, M. Y., & Sengel, E. (2009). A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION. Education Sciences, 4(1), 197-207. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Özden MY, Sengel E. A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION. Education Sciences. February 2009;4(1):197-207. doi:10.12739/10.12739
Chicago Özden, M. Yasar, and Erhan Sengel. “A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION”. Education Sciences 4, no. 1 (February 2009): 197-207. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Özden MY, Sengel E (February 1, 2009) A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION. Education Sciences 4 1 197–207.
IEEE M. Y. Özden and E. Sengel, “A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION”, Education Sciences, vol. 4, no. 1, pp. 197–207, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Özden, M. Yasar - Sengel, Erhan. “A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION”. Education Sciences 4/1 (February 2009), 197-207. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Özden MY, Sengel E. A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION. Education Sciences. 2009;4:197–207.
MLA Özden, M. Yasar and Erhan Sengel. “A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION”. Education Sciences, vol. 4, no. 1, 2009, pp. 197-0, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Özden MY, Sengel E. A WEB BASED LEARNING IN SCIENCE EDUCATION. Education Sciences. 2009;4(1):197-20.