The purpose of this study was to determine the levels of the recognizing the visual models of identities of ninth grade students and relations between these levels and students' characteristics. This study indicated that to determine differences among levels of the recognizing the visual models of identities point of view students' characteristics like gender, concern in geometry, mathematics success, and attitude in mathematics. The sample of the study consists of 389 ninth grade students selected randomly from high schools in Afyon, Antalya, Aydın, Hatay, İzmir, Konya, Kahramanmaraş ve Tekirdağ. Data were collected by "Identity Test" and Baykul's "Mathematics Attitude Scale". Frequency tables, t-test and analysis of variance were employed to analyze data. The results of the study indicated that, there were differences in levels of the recognizing the visual models of identities points of view students' all characteristics. Finally suggestions were included for learning and teaching identities in high schools.
Bu araştırmanın amacı, dokuzuncu sınıf öğrencilerinin özdeşliklerin görsel modellerini tanıma düzeyleri ile bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırma, dokuzuncu sınıfa devam eden öğrencilerin özdeşliklerin görsel modellerini tanıma düzeylerini ve bu düzeylerin cinsiyet, matematik başarısı, geometrik şekillere karşı ilgi düzeyi ve matematik tutumu değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, Afyon, Antalya, Aydın, Hatay, İzmir, Konya, Kahramanmaraş ve Tekirdağ'daki liselerin dokuzuncu sınıflarında öğrenimlerine devam eden öğrenciler arasından rastlantısal olarak seçilmiş 389 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında, öğrencilerin özdeşliklerin görsel modellerini tanıma düzeylerini belirlemek için araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan "Özdeşlik Testi" ile Baykul'un "Matematik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, frekans tabloları, t-testi ve varyans analizinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; tüm demografik değişkenler açısından özdeşliklerin görsel modellerini hatırlama düzeylerine ilişkin farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak ortaöğretimde özdeşliklerin öğrenimi ve öğretimine yönelik öneriler geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 3 Issue: 3 |