Görsel iletişim tasarımı eğitimi için deneysel tipografi metodu, tipografi derslerinde ilham verici bir tasarım egzersizidir. Tipografide ve font tasarımında, öğrencileri raslantısal keşifler kadar yeni bakış açılarına doğru da yönlendirmektedir. Özellikle, yaratıcı fikirlerin ifadesinde, tipografiyi deneysel bir yöntemle inşa etmek, primitif etkilere ve verimli sonuçlara sebep olmaktadır. Deneysel tipografik bir yöntem olan, Matris Tipografi Projelerinin tabiatı sayesinde, tasarım öğrencileri hem font tasarımında birçok farklı fikir bulmakta hem de benzersiz tasarım yaklaşımlarını keşfetmektedirler. Her bir farklı yapısal sistemde, öğrenciler yeni bir font tasarımı için bir yol bulmaktadırlar. Bu zorlayıcı ve ilham verici tipografik egzersiz, harfin yapısal özelliklerine odaklanmakta ve font tasarımının ana fikrini öğretmektedir. Bu proje, öğrencilere font tasarımında çoklu kavramsal malzeme oluşturmayı öğretmede ve tipografi eğitiminde yeni fikirler üretmede konularında etkilidir.
For visual communication design education, experimental typography method is an inspiring design exercise in typography lessons. Not only directing students to coincidental discoveries it also let them For visual communication design education, experimental typography method is an inspiring design exercise in typography lessons. Not only directing students to coincidental discoveries it also let them show new points of view in typography and font design. In particular, constructing typography in an experimental method causes primitive effects and productive results in creatively expressed ideas. Thanks to the disposition of Matrix Typography Projects, which are an experimental typographical method, design students both explore several different ideas to create a font design and find, discover new unique design approaches. In each different structural system, students will be able to find a path for a new font design. This challenging and inspirational typographic exercise, the matrix project, focuses on the letter`s structural properties and teaches the main idea of the font design. This project is beneficial in teaching students an influential way to compose multiple conceptual materials for the font design and generate new ideas in typography education.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Interior Architecture |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 9 Issue: 3 |