EXAMINATION OF STRUCTURES LEFT HAND CARL CZERNY OP.599 STUDY IN THE BOOK
Year 2014,
Volume: 9 Issue: 2, 66 - 83, 01.03.2014
Barış Toptaş
,
Canan Çeşit
Abstract
For the realization of an effective learning at piano one of the most basic elements are studied surveys. With this idea in the study, In the process of studying the piano is one of the frequently used Czerny etude books Op. 599 (Czerny 100) study of books found in the study was to investigate the functionality of the left hand. This studies book, in the early years of piano training process of students by teachers of piano is used to provide specific technical achievements. In the study, about the intended use of this book is intended to educate students. In this respect, the book examined Czerny Op.599 and 11 different structures have been identified. 11 different structures obtained at positions different chord formations were examined. In addition, the use of structures at different levels of piano works are illustrated. Also structures at different levels as reflected in several piano works and These works are examples of the use forms.As a result, the gains from Czerny Op.599 books only, but also for this resource book to be studied in the future will contribute to the thinking of many piano works has been reached.
References
- Bağçeci, S.E., (2003). Piyano Eğitiminde Müzikal Analiz Kavramı – Kapsamı ve Örnek Klavye Analizleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 13, Sayı:1, ss: 162. Czerny, C., Il Prımo Maestro Dı Pıanoforte 100 Studı Gıornalıerı Op. 599. Ricordi.
- Cüceoğlu, G. ve Berki, T., (2007). Flüt Eğitimine Yönelik Bir “Etüd Analiz Modeli”. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 27, Sayı: 1, ss: 228, ISSN: 1301-9058.
- Delikara, A., (2013). Keman Eğitimine Yönelik Bir “Etüt Analiz Modeli”. www.sanategitimidergisi.com. Cilt: 1, Sayı: 2, ss: 117, DOI:10.7816/sed-01-02-01.
- Ercan, N., (2008). Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık. ss: 95.
- Kurtuldu, K., (2009). Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Yıl:1, Sayı:1, Güz, ss: 29, ISSN: 1309-1387.
- Öztürk, B., (2007). Carl Czerny’nin opus 299/19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 27, Sayı:2, ss: 242-243, ISSN: 1301-9058.
- Pamir, L., (Bilinmeyen Tarih). Çağdaş Piyano Eğitimi. İstanbul: Beyaz Köşk (Müzik Sarayı) Yayınları. ss: 130. Say, A., (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları (189-190).
- Temiz, E., (2006). Panofka 24 Vocalizzi Etüt Kitabında Yer Alan 2 No’lu Etüt Analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Güz, Cilt: 4, Sayı: 4, ss: 397-407.
- Tufan, E., (2004). Geleneksel Makamlar Kullanılarak Yazılan Etütlerin Piyano Eğitimi Açısından Önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 24, Sayı:2, ss: 76, ISSN: 130190
- Umuzdaş, M.S., (2012). Carl Czerny Opus 299 34 Numaralı Etüdün Teknik ve Armonik Analizi. International Journal of Human Sciences [Online]. Cilt:9, Sayı: 2, ss: 1569-1580, ISSN: 130351
CARL CZERNY OP.599 ETÜT KİTABINDA SOL EL EŞLİK YAPILARININ İNCELENMESİ
Year 2014,
Volume: 9 Issue: 2, 66 - 83, 01.03.2014
Barış Toptaş
,
Canan Çeşit
Abstract
Piyanoda etkili bir öğrenmenin gerçekleşmesi için gereken en temel öğelerden biri çalışılan etütlerdir. Bu düşünce ile çalışmada, piyano eğitimi sürecinde sıkça kullanılan etüt kitaplarından biri olan Czerny Op. 599 (Czerny 100) etüt kitabında bulunan etütlerin sol eldeki işlevselliği araştırılmıştır. Bu etüt kitabı, piyano eğitimi sürecinin ilk yıllarında piyano öğretmenleri tarafından öğrenciye belirli teknik kazanımları sağlamak için kullanılmaktadır. Çalışmada, bu kitabın kulanım amaçları konusunda öğrencileri bilinçlendirmek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Czerny Op.599 kitabı incelenmiş ve 11 farklı yapı tespit edilmiştir. Elde edilen 11 farklı yapının farklı akor konumlarında oluşumları incelenmiştir. Ayrıca yapıların farklı düzeyde birkaç piyano eserindeki yansımaları ve bu eserlerdeki kullanılma biçimlerine örnekler verilmiştir. Çalışma sonucunda, Czerny Op.599 kitabından elde edilen kazanımların sadece bu kaynak kitap için değil aynı zamanda ileriki dönemlerde çalışılacak olan birçok piyano eserine de katkıda bulunacağı düşüncesine ulaşılmıştır.
References
- Bağçeci, S.E., (2003). Piyano Eğitiminde Müzikal Analiz Kavramı – Kapsamı ve Örnek Klavye Analizleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 13, Sayı:1, ss: 162. Czerny, C., Il Prımo Maestro Dı Pıanoforte 100 Studı Gıornalıerı Op. 599. Ricordi.
- Cüceoğlu, G. ve Berki, T., (2007). Flüt Eğitimine Yönelik Bir “Etüd Analiz Modeli”. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 27, Sayı: 1, ss: 228, ISSN: 1301-9058.
- Delikara, A., (2013). Keman Eğitimine Yönelik Bir “Etüt Analiz Modeli”. www.sanategitimidergisi.com. Cilt: 1, Sayı: 2, ss: 117, DOI:10.7816/sed-01-02-01.
- Ercan, N., (2008). Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler. Ankara: Sözkesen Matbaacılık. ss: 95.
- Kurtuldu, K., (2009). Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Yıl:1, Sayı:1, Güz, ss: 29, ISSN: 1309-1387.
- Öztürk, B., (2007). Carl Czerny’nin opus 299/19 Numaralı Etüdünün Piyano Eğitimine Yönelik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 27, Sayı:2, ss: 242-243, ISSN: 1301-9058.
- Pamir, L., (Bilinmeyen Tarih). Çağdaş Piyano Eğitimi. İstanbul: Beyaz Köşk (Müzik Sarayı) Yayınları. ss: 130. Say, A., (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları (189-190).
- Temiz, E., (2006). Panofka 24 Vocalizzi Etüt Kitabında Yer Alan 2 No’lu Etüt Analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Güz, Cilt: 4, Sayı: 4, ss: 397-407.
- Tufan, E., (2004). Geleneksel Makamlar Kullanılarak Yazılan Etütlerin Piyano Eğitimi Açısından Önemi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 24, Sayı:2, ss: 76, ISSN: 130190
- Umuzdaş, M.S., (2012). Carl Czerny Opus 299 34 Numaralı Etüdün Teknik ve Armonik Analizi. International Journal of Human Sciences [Online]. Cilt:9, Sayı: 2, ss: 1569-1580, ISSN: 130351