BibTex RIS Cite

AN ETUDE ANALYSIS FOR VIOLIN EDUCATION

Year 2013, Volume: 8 Issue: 2, 292 - 304, 01.03.2013

Abstract

In this study, E majör violin etude no:8 from "42 Etüden oder Capricen für Violine" method of Rudolf Kreutzer (1766-1831), an important name in violin teaching literatüre, is analysed. By presenting technical exercises for preparation to the etude, it is aimed to make learning the etude easier for the students, to set an example study method for the similar etudes and compositions and to make a contribution to the violin teaching process. The study design is descriptive and it is in relational screening model. Total field under survey is the whole etudes of Rudolf Kreutzer`s (1766-1831) "42 Etuden oder Capricen für Violine" method. The sample of the study consists of E major Violine Etude no:8. The data is colleted by making musical analysis. By making an assessment of the results obtained from musical analysis, technical difficulties of the etude are determined and sample studies are presented to overcome these technical difficulties.

References

  • Cüceoğlu, G. ve Berki, T., (2007). Flüt eğitimine yönelik bir “etüd analiz modeli”. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı 1(2007) 227-235
  • Kreutzer, R., (1925). Etüden oder Capricen für Violine. Verlag Von Anton J. Benjamin. Hamburg.
  • Kurtuldu, K., (2009). Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl:1 Sayı:1 2009 Güz (s. 28-38)
  • Uçan, A., (2004). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri için Keman Ders Kitabı, Lise Hazırlık. Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi. Uçan, A., (2005). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri için Keman Ders Kitabı, Lise 1. Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi.
  • Ward, J.O., (1970). The Oxford Companion to Music. London. Oxford University Pres,

KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ETÜD ANALİZİ

Year 2013, Volume: 8 Issue: 2, 292 - 304, 01.03.2013

Abstract

Bu çalışmada, keman eğitimi literatürünün önemli isimlerinden biri olan Fransız kemancı Rudolf Kreutzer`in (1766-1831) "42 Etüden oder Capricen für Violine" metodundan 8 numaralı Mi majör keman etüdü analiz edilmiştir. Çalışmada, öğrencilerin yazılan teknik çalışmaları kullanarak etüdü kısa süredi öğrenmesi, çalışma yönteminin benzer etüd ve eser çalışmalarına örnek oluşturması ve keman eğitimi sürecine katkı sağlaması amaçlanmıştır. Bu çalışma betimsel türde ve tarama modelindedir. çalışmanın evreni Rudolf Kretzer`in (1766-1831) "42 Etüden oder Capricen für Violine" metodunda bulunan bütün etüdlerdir. Çalışmanın örneklemi ise bu etüdler içerisinden seçilen 8 numaralı etüd oluşturmaktadır. Çalışma verileri müzikal analiz yapılarak toplanmıştır. Müzikal analiz sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesiyle etütteki teknik güçlükler belirlenmiş ve bu teknik güçlüklerin giderilmesine yönelik alıştırma örnekleri oluşturulmuştur.

References

  • Cüceoğlu, G. ve Berki, T., (2007). Flüt eğitimine yönelik bir “etüd analiz modeli”. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı 1(2007) 227-235
  • Kreutzer, R., (1925). Etüden oder Capricen für Violine. Verlag Von Anton J. Benjamin. Hamburg.
  • Kurtuldu, K., (2009). Czerny Op. 299 30 Numaralı Etüde Yönelik Teknik ve Biçimsel Analiz. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl:1 Sayı:1 2009 Güz (s. 28-38)
  • Uçan, A., (2004). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri için Keman Ders Kitabı, Lise Hazırlık. Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi. Uçan, A., (2005). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri için Keman Ders Kitabı, Lise 1. Ankara. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi.
  • Ward, J.O., (1970). The Oxford Companion to Music. London. Oxford University Pres,
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Interior Architecture
Authors

Meltem Erol Düzbastılar This is me

Publication Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Düzbastılar, M. . E. (2013). KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ETÜD ANALİZİ. Fine Arts, 8(2), 292-304. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0134
AMA Düzbastılar ME. KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ETÜD ANALİZİ. Fine Arts. March 2013;8(2):292-304. doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.D0134
Chicago Düzbastılar, Meltem Erol. “KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ETÜD ANALİZİ”. Fine Arts 8, no. 2 (March 2013): 292-304. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0134.
EndNote Düzbastılar ME (March 1, 2013) KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ETÜD ANALİZİ. Fine Arts 8 2 292–304.
IEEE M. . E. Düzbastılar, “KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ETÜD ANALİZİ”, Fine Arts, vol. 8, no. 2, pp. 292–304, 2013, doi: 10.12739/NWSA.2013.8.2.D0134.
ISNAD Düzbastılar, Meltem Erol. “KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ETÜD ANALİZİ”. Fine Arts 8/2 (March 2013), 292-304. https://doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0134.
JAMA Düzbastılar ME. KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ETÜD ANALİZİ. Fine Arts. 2013;8:292–304.
MLA Düzbastılar, Meltem Erol. “KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ETÜD ANALİZİ”. Fine Arts, vol. 8, no. 2, 2013, pp. 292-04, doi:10.12739/NWSA.2013.8.2.D0134.
Vancouver Düzbastılar ME. KEMAN EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR ETÜD ANALİZİ. Fine Arts. 2013;8(2):292-304.