Research Article
PDF EndNote BibTex RIS Cite

GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2017, Volume 12, Issue 3, 205 - 215, 07.07.2017

Abstract

Estetik bakış açısına sahip bireyler çevrelerini de güzelleştiren bireylerdir. Estetik öğretim sanat eğitimi içinde yer alan bir öğretim biçimidir. Bu amaçla geliştirilen araştırmada, 6. sınıf Görsel Sanatlar dersinde gerçekleştirilen bir program önerisi ortaya koyulmuştur. Araştırmada kontrol grubuna geleneksel yöntem uygulanırken deney grubuna ise Çok Alanlı Görsel Sanatlar Eğitimi ve Aktif Öğrenmeyle Yapılandırmacı anlayış uygulanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırmasıdır. Deney ve kontrol gruplarının ders işlenişleri betimsel analiz yöntemi ile doğrudan alıntılar kullanılarak karşılaştırılmıştır. Ayrıca deney grubuna uygulanan ders etkinlik formları tek başına değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; üç aşamadan oluşan kontrol grubunun derslerindense deney grubunun altı aşamadan oluşan ve etkinlik formlarının da içinde bulunduğu ders süreci daha yönlendirici ve öğretici olduğu sonucuna varılmıştır. 

References

  • • Atan, A., (1996). Yetenek Sanat Eğitiminin Temel Altyapısı Özelliğindedir. Milli Eğitim. 131, (13-15).
  • • Etike, S., (1996). Sanat Eğitiminde Çocuğa ve Gence Sanattan Anlayan Bir Kişilik Kazandırmak Hedeflenir. Milli Eğitim. 131, (23-24).
  • • Erinç, S.M., (1995a). Kültür Sanat Sanat Kültür. İstanbul: Çınar Yayınları.
  • • Erinç, S.M., (1998a). Sanat Psikolojisi’ne Giriş. Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • • Kirişoğlu, O.T., (1991). Sanatta Eğitim. Ankara: Demircioğlu Matbaası.
  • • Okan Akın, N., (2006). İlköğretim Görsel Sanatlar Eğitiminde Estetik Öğretimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi: Ankara.
  • • Özsoy, V., (1996). Resim-İş Eğitimi (Sanat Eğitimi): Amacı ve Yapılanması. Milli Eğitim. 131, (37-40).
  • • Read, H., (1981). Sanat ve Toplum. (Çev.Selçuk Mülayim), Ankara: Umran Yayıncılık.
  • • Uçan, A., (1996). Resim-İş Eğitimin’den Plastik Sanatlar Eğitimi’ne. Milli Eğitim. 131, (9-11).
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2000). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

Year 2017, Volume 12, Issue 3, 205 - 215, 07.07.2017

Abstract

References

  • • Atan, A., (1996). Yetenek Sanat Eğitiminin Temel Altyapısı Özelliğindedir. Milli Eğitim. 131, (13-15).
  • • Etike, S., (1996). Sanat Eğitiminde Çocuğa ve Gence Sanattan Anlayan Bir Kişilik Kazandırmak Hedeflenir. Milli Eğitim. 131, (23-24).
  • • Erinç, S.M., (1995a). Kültür Sanat Sanat Kültür. İstanbul: Çınar Yayınları.
  • • Erinç, S.M., (1998a). Sanat Psikolojisi’ne Giriş. Ankara: Ayraç Yayınevi.
  • • Kirişoğlu, O.T., (1991). Sanatta Eğitim. Ankara: Demircioğlu Matbaası.
  • • Okan Akın, N., (2006). İlköğretim Görsel Sanatlar Eğitiminde Estetik Öğretimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi: Ankara.
  • • Özsoy, V., (1996). Resim-İş Eğitimi (Sanat Eğitimi): Amacı ve Yapılanması. Milli Eğitim. 131, (37-40).
  • • Read, H., (1981). Sanat ve Toplum. (Çev.Selçuk Mülayim), Ankara: Umran Yayıncılık.
  • • Uçan, A., (1996). Resim-İş Eğitimin’den Plastik Sanatlar Eğitimi’ne. Milli Eğitim. 131, (9-11).
  • • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2000). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.

Details

Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Nalan OKAN AKIN>
Ömer Halisdemir Üniversitesi
Türkiye


Vedat ÖZSOY This is me

Publication Date July 7, 2017
Published in Issue Year 2017, Volume 12, Issue 3

Cite

Bibtex @research article { nwsafine321201, journal = {Fine Arts}, eissn = {1308-7290}, address = {}, publisher = {E-Journal of New World Sciences Academy}, year = {2017}, volume = {12}, number = {3}, pages = {205 - 215}, title = {GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ}, key = {cite}, author = {Okan Akın, Nalan and Özsoy, Vedat} }
APA Okan Akın, N. & Özsoy, V. (2017). GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ . Fine Arts , 12 (3) , 205-215 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsafine/issue/30308/321201
MLA Okan Akın, N. , Özsoy, V. "GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ" . Fine Arts 12 (2017 ): 205-215 <https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsafine/issue/30308/321201>
Chicago Okan Akın, N. , Özsoy, V. "GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ". Fine Arts 12 (2017 ): 205-215
RIS TY - JOUR T1 - GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ AU - NalanOkan Akın, VedatÖzsoy Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Fine Arts JF - Journal JO - JOR SP - 205 EP - 215 VL - 12 IS - 3 SN - -1308-7290 M3 - UR - Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Fine Arts GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ %A Nalan Okan Akın , Vedat Özsoy %T GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ %D 2017 %J Fine Arts %P -1308-7290 %V 12 %N 3 %R %U
ISNAD Okan Akın, Nalan , Özsoy, Vedat . "GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ". Fine Arts 12 / 3 (July 2017): 205-215 .
AMA Okan Akın N. , Özsoy V. GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts. 2017; 12(3): 205-215.
Vancouver Okan Akın N. , Özsoy V. GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Fine Arts. 2017; 12(3): 205-215.
IEEE N. Okan Akın and V. Özsoy , "GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ESTETİK ÖĞRETİM İLE İLGİLİ DERS İŞLENİŞİNİN VE ETKİNLİK FORMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ", Fine Arts, vol. 12, no. 3, pp. 205-215, Jul. 2017