Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE’DE YAYLI ÇALGILARDA YAY TEKNİKLERİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ

Year 2018, Volume: 13 Issue: 4, 57 - 70, 16.10.2018

Abstract

Bu çalışma Türk çalgı eğitimi yaşantısında lisansüstü düzeyde yapılan
yaylı çalgılarda yay kullanımını konu almış lisansüstü tezleri çeşitli
başlıklara göre analiz etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında tam metnine
ulaşılan 11 tez üzerinde betimsel analiz yapılarak, genel bir yordama
yapılmıştır. Yaylı çalgılarda yay tekniklerine ilişkin yapılan lisansüstü
tezlerin incelenmesine yönelik yapılan bu çalışma, nitel bir araştırmadır. Çalışmanın
verileri doküman inceleme yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlarda,
yay teknikleri üzerine yapılan lisans üstü tezlerin çoğunun güzel sanatlar
lisesi ve müzik eğitimi ana bilim dalında yürütülen keman programına yönelik
olduğu; bununla birlikte konu ile ilgi konservatuvarlarda yapılan az sayıda
lisans üstü tezin de performansa yönelik olduğu tespit edilmiştir.

References

  • 1. Afacan, Ş. ve Çilden, Ş., (2017). Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Keman Öğrencilerinin Temel Yay Tekniklerine İlişkin Kazanımlarının İncelenmesi, Researcher: Social Science Studies, 5(10), 370-382.
  • 2. Akın, N., (2016). Türkiye’de Keman Eğitimi Alanında Yazılmış Lisansüstü Tezlerin Konu ve Türleri Yönünden İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van. 3. Akpınar, M., (2014). Kemanda Martele Yay Tekniğinin Öğretilmesinde Türk Halk Ezgilerinin Kullanılması, Journal of World of Turks, 6(3):91-98.
  • 4. Altınel, Ö., (2006). AGSL’de Kullanılan Başlangıç Keman Eğitimi Metotlarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • 5. Arıca, E., (2017). Türkiye’de Keman Pedagojisi Alanında Hazırlanan Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2):327-342.
  • 6. Asıltürk, O., (2009). Türkiye’de Başlangıç Bağlama Eğitimi İçin Hazırlanmış Metotların İçerik Açısından Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 7. Çeşit, C., (2015). Türkiye’de Viyola Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi, International Journal of Social Science, 38:445-462.
  • 8. Çuhadar, C.H., (2009). Kemanda Yay Çalma Teknikleri, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1):121-132.
  • 9. Dalkıran, E., (2006). Keman Eğitiminin Başlangıç Aşamasında Detache ve Legato Yay Tekniklerinin Keman Öğrencilerine Aktarımı, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1):125-142.
  • 10. Dalkıran, Ö., (2001). Keman Eğitiminde Yay Teknikleri ve Bu Tekniklerin Keman Öğrencilerine Aktarımı, Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • 11. Demirbatır, E., (2001). Yaylı Çalgılar Yüksek Lisans, Doktora ve Sanatta Yeterlik Tez Bibliyografyası. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1):143-150.
  • 12. Ece, A.S., Dönmez, E.C. ve Kınıklı, B.B., (2013). Ulusal ve Uluslararası Alanda Kullanılan Başlangıç Viyola Metot Kitaplarının İncelenmesi, Jasss International Journal of Social Science, 6(5):937-959.
  • 13. Ece, A.S. ve Çeşit, C., (2011). Türkiye’de Lisansüstü Düzeyde Yapılan Disiplinler Arası Müzik Araştırmaları ve Sonuçları, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(17):99-617.
  • 14. Eğilmez, Ö., (1998). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Hazırlık Sınıfı Keman Eğitiminde Uygulanan Temel Yay Teknikleri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 15. Gençel, A.Ö., (2009). Ülkemizde Flüt ve Flüt Eğitimi Alanlarında Yapılan Lisansüstü Tezler, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1):341-352.
  • 16. Güçlü, H.E., (2017). Viyolonsel Eğitiminde En Sık Kullanılan yay teknikleri, Bu Tekniklerin Öğretilmesinde Kullanılan Metotlar ve Öğretim Yöntemlerinin Uzman Görüşleri Doğrultusunda Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 17. Gün, E., Konak, A. ve Duru, G.E., (2016). Okul Öncesi Sanat Eğitimi Alanında Yapılmış Tez Çalışmalarının İncelenmesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 37:267-280.
  • 18. Günaydın, M., (2009). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Okutulmakta Olan Keman Eğitimi Ders Kitaplarında Yer Alan Yay Tekniklerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılırlık Durumunun İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 19. Karalar, E., (2005). Başlangıç Düzeyinde Keman Eğitiminde Kullanılan Metotların İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 20. Kararoğlu, C.F., (2009). Profesyonel Keman Eğitiminde Başlangıç Seviyesindeki Metotlar İle Yöntem ve Tekniklerin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 21. Kurtaslan, Z., (2001). Çağdaş Türk Bestecilerinin Keman Konçertolarındaki Yay Teknikleri Üzerine Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • 22. Kılıç, T.I., (2017). Müzik Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı Olarak Yapılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (2010-2017 örneği), Eurasian Academy of Sciences, 194-204.
  • 23. Nart, S., (2017). 2000-2016 Yılları Arasında Türkiye’de Yazılmış “Ses Eğitimi” Konulu Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(4):231-243.
  • 24. Oğuz, T. ve Kaya, Ö.M.E., (2017). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimine Yönelik Araştırmaların İncelenmesi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1):1-13.
  • 25. Orhan, Y.Ş. ve Tunce, B.E., (2014). Türkiye’de Oda Müziği Alanında Yapılmış Yüksek Lisans, Doktora ve Sanatta Yeterlik Tezleri, CIU Cyprus International University, Folklör/edebiyat, 20(80):207-219.
  • 26. Öğüt, E., (2001). Keman Eğitiminde Yay Teknikleri ve Bu Tekniklerin Keman Öğrencilerine Aktarımı, Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • 27. Ömür, Ö. ve Gültek, B., (2011). Türkiye’de 2000-2010 Yılları Arasında Piyano Üzerine Yazılmış Lisansüstü Tezlerin Analizi, e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), 6(4):463-471.
  • 28. Öztopalan, R. ve İşgörür, Ü., (2010). Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Viyolonsel Öğretiminin İlk Yılında Önerilen Yay Teknikleri ve Bu Tekniklerin Program Taslağına Yansıması, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi. 1(1):54-66.
  • 29. Öztutgan, Z., (2016). Türkiye’de Gitar Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Analizi ve Değerlendirilmesi, YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1):684-708.
  • 30. Öztürk, F.G. ve Özay, S., (2008). Keman ve Viyola Eğitiminde Kullanılan Mazas “Special Etudes Op.36” Metodu’nun Sağ ve Sol El Teknikleri Yönünden İncelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3:57-74.
  • 31. Sakar, M.H., (1997). Viyolonsele Başlarken Çalgı Tekniği İçin Gerekli Olan Temel Metotların Dökümü ve Bunların Analizi, Yüksek Lisans Tezi, 9 Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • 32. Sever, G., (2017). Kemanda Detaşe Yay Tekniği İçin Öğrenme-Öğretme Modeli Geliştirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3):630-642.
  • 33. Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G., (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • 34. Tebiş, C. ve Okay, H.H., (2013). Türkiye’de Müzik Sanatı ve Eğitiminde Keman ve Viyola Konulu Lisansüstü Tezlerin Konu ve Yöntem Olarak İncelenmesi, International Journal Of New Trends İn Arts, Sports & Science Education. 2(2):11-20.
  • 35. Toptaş, B., (2013). Türkiye’de Piyano Üzerine Yapılmış Lisansüstü Çalışmalar, International Journal of Social Science, 6(3), 715-728.
  • 36. Varış, Y.A., (2012). Türkiye’de Viyola Üzerine Yazılmış Lisansüstü Tezlerin Analizi, The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS), 5(8):1247-1260.
  • 37. Yapalı, Y., (2015). Ülkemizde Flüt ve Flüt Eğitimi Alanlarında Yapılan Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • 38. Yastıman, O., (1997). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Piyano Eğitiminde Kullanılan Başlangıç Metotlarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, 9 Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • 39. Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • 40. Yıldırım, O.Ş. ve Tunca, E.B., (2014). Türkiye’de Oda Müziği Alanında Yapılmış Yüksek Lisans, Doktora ve Sanatta Yeterlik Tezleri, Folklor/Edebiyat, 20(80):207-219.
Year 2018, Volume: 13 Issue: 4, 57 - 70, 16.10.2018

Abstract

References

  • 1. Afacan, Ş. ve Çilden, Ş., (2017). Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Keman Öğrencilerinin Temel Yay Tekniklerine İlişkin Kazanımlarının İncelenmesi, Researcher: Social Science Studies, 5(10), 370-382.
  • 2. Akın, N., (2016). Türkiye’de Keman Eğitimi Alanında Yazılmış Lisansüstü Tezlerin Konu ve Türleri Yönünden İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van. 3. Akpınar, M., (2014). Kemanda Martele Yay Tekniğinin Öğretilmesinde Türk Halk Ezgilerinin Kullanılması, Journal of World of Turks, 6(3):91-98.
  • 4. Altınel, Ö., (2006). AGSL’de Kullanılan Başlangıç Keman Eğitimi Metotlarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • 5. Arıca, E., (2017). Türkiye’de Keman Pedagojisi Alanında Hazırlanan Lisansüstü Tezler Üzerine Bir İnceleme, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2):327-342.
  • 6. Asıltürk, O., (2009). Türkiye’de Başlangıç Bağlama Eğitimi İçin Hazırlanmış Metotların İçerik Açısından Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 7. Çeşit, C., (2015). Türkiye’de Viyola Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi, International Journal of Social Science, 38:445-462.
  • 8. Çuhadar, C.H., (2009). Kemanda Yay Çalma Teknikleri, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1):121-132.
  • 9. Dalkıran, E., (2006). Keman Eğitiminin Başlangıç Aşamasında Detache ve Legato Yay Tekniklerinin Keman Öğrencilerine Aktarımı, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(1):125-142.
  • 10. Dalkıran, Ö., (2001). Keman Eğitiminde Yay Teknikleri ve Bu Tekniklerin Keman Öğrencilerine Aktarımı, Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • 11. Demirbatır, E., (2001). Yaylı Çalgılar Yüksek Lisans, Doktora ve Sanatta Yeterlik Tez Bibliyografyası. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1):143-150.
  • 12. Ece, A.S., Dönmez, E.C. ve Kınıklı, B.B., (2013). Ulusal ve Uluslararası Alanda Kullanılan Başlangıç Viyola Metot Kitaplarının İncelenmesi, Jasss International Journal of Social Science, 6(5):937-959.
  • 13. Ece, A.S. ve Çeşit, C., (2011). Türkiye’de Lisansüstü Düzeyde Yapılan Disiplinler Arası Müzik Araştırmaları ve Sonuçları, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(17):99-617.
  • 14. Eğilmez, Ö., (1998). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Hazırlık Sınıfı Keman Eğitiminde Uygulanan Temel Yay Teknikleri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 15. Gençel, A.Ö., (2009). Ülkemizde Flüt ve Flüt Eğitimi Alanlarında Yapılan Lisansüstü Tezler, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1):341-352.
  • 16. Güçlü, H.E., (2017). Viyolonsel Eğitiminde En Sık Kullanılan yay teknikleri, Bu Tekniklerin Öğretilmesinde Kullanılan Metotlar ve Öğretim Yöntemlerinin Uzman Görüşleri Doğrultusunda Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • 17. Gün, E., Konak, A. ve Duru, G.E., (2016). Okul Öncesi Sanat Eğitimi Alanında Yapılmış Tez Çalışmalarının İncelenmesi, Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 37:267-280.
  • 18. Günaydın, M., (2009). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Okutulmakta Olan Keman Eğitimi Ders Kitaplarında Yer Alan Yay Tekniklerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılırlık Durumunun İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • 19. Karalar, E., (2005). Başlangıç Düzeyinde Keman Eğitiminde Kullanılan Metotların İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 20. Kararoğlu, C.F., (2009). Profesyonel Keman Eğitiminde Başlangıç Seviyesindeki Metotlar İle Yöntem ve Tekniklerin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • 21. Kurtaslan, Z., (2001). Çağdaş Türk Bestecilerinin Keman Konçertolarındaki Yay Teknikleri Üzerine Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • 22. Kılıç, T.I., (2017). Müzik Öğretmenlerinin Görüşlerine Dayalı Olarak Yapılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (2010-2017 örneği), Eurasian Academy of Sciences, 194-204.
  • 23. Nart, S., (2017). 2000-2016 Yılları Arasında Türkiye’de Yazılmış “Ses Eğitimi” Konulu Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(4):231-243.
  • 24. Oğuz, T. ve Kaya, Ö.M.E., (2017). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimine Yönelik Araştırmaların İncelenmesi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1):1-13.
  • 25. Orhan, Y.Ş. ve Tunce, B.E., (2014). Türkiye’de Oda Müziği Alanında Yapılmış Yüksek Lisans, Doktora ve Sanatta Yeterlik Tezleri, CIU Cyprus International University, Folklör/edebiyat, 20(80):207-219.
  • 26. Öğüt, E., (2001). Keman Eğitiminde Yay Teknikleri ve Bu Tekniklerin Keman Öğrencilerine Aktarımı, Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • 27. Ömür, Ö. ve Gültek, B., (2011). Türkiye’de 2000-2010 Yılları Arasında Piyano Üzerine Yazılmış Lisansüstü Tezlerin Analizi, e-Journal of New World Sciences Academy (NWSA), 6(4):463-471.
  • 28. Öztopalan, R. ve İşgörür, Ü., (2010). Güzel Sanatlar ve Spor Liselerinde Viyolonsel Öğretiminin İlk Yılında Önerilen Yay Teknikleri ve Bu Tekniklerin Program Taslağına Yansıması, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi. 1(1):54-66.
  • 29. Öztutgan, Z., (2016). Türkiye’de Gitar Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Analizi ve Değerlendirilmesi, YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1):684-708.
  • 30. Öztürk, F.G. ve Özay, S., (2008). Keman ve Viyola Eğitiminde Kullanılan Mazas “Special Etudes Op.36” Metodu’nun Sağ ve Sol El Teknikleri Yönünden İncelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3:57-74.
  • 31. Sakar, M.H., (1997). Viyolonsele Başlarken Çalgı Tekniği İçin Gerekli Olan Temel Metotların Dökümü ve Bunların Analizi, Yüksek Lisans Tezi, 9 Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • 32. Sever, G., (2017). Kemanda Detaşe Yay Tekniği İçin Öğrenme-Öğretme Modeli Geliştirilmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(3):630-642.
  • 33. Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G., (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • 34. Tebiş, C. ve Okay, H.H., (2013). Türkiye’de Müzik Sanatı ve Eğitiminde Keman ve Viyola Konulu Lisansüstü Tezlerin Konu ve Yöntem Olarak İncelenmesi, International Journal Of New Trends İn Arts, Sports & Science Education. 2(2):11-20.
  • 35. Toptaş, B., (2013). Türkiye’de Piyano Üzerine Yapılmış Lisansüstü Çalışmalar, International Journal of Social Science, 6(3), 715-728.
  • 36. Varış, Y.A., (2012). Türkiye’de Viyola Üzerine Yazılmış Lisansüstü Tezlerin Analizi, The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS), 5(8):1247-1260.
  • 37. Yapalı, Y., (2015). Ülkemizde Flüt ve Flüt Eğitimi Alanlarında Yapılan Lisansüstü Tezlerinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • 38. Yastıman, O., (1997). Anadolu Güzel Sanatlar Liselerinde Piyano Eğitiminde Kullanılan Başlangıç Metotlarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, 9 Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • 39. Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınevi, Ankara.
  • 40. Yıldırım, O.Ş. ve Tunca, E.B., (2014). Türkiye’de Oda Müziği Alanında Yapılmış Yüksek Lisans, Doktora ve Sanatta Yeterlik Tezleri, Folklor/Edebiyat, 20(80):207-219.
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Zafer Kurtaslan 0000-0003-1270-8690

Publication Date October 16, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 13 Issue: 4

Cite

APA Kurtaslan, Z. (2018). TÜRKİYE’DE YAYLI ÇALGILARDA YAY TEKNİKLERİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ. Fine Arts, 13(4), 57-70.
AMA Kurtaslan Z. TÜRKİYE’DE YAYLI ÇALGILARDA YAY TEKNİKLERİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ. Fine Arts. October 2018;13(4):57-70.
Chicago Kurtaslan, Zafer. “TÜRKİYE’DE YAYLI ÇALGILARDA YAY TEKNİKLERİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ”. Fine Arts 13, no. 4 (October 2018): 57-70.
EndNote Kurtaslan Z (October 1, 2018) TÜRKİYE’DE YAYLI ÇALGILARDA YAY TEKNİKLERİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ. Fine Arts 13 4 57–70.
IEEE Z. Kurtaslan, “TÜRKİYE’DE YAYLI ÇALGILARDA YAY TEKNİKLERİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ”, Fine Arts, vol. 13, no. 4, pp. 57–70, 2018.
ISNAD Kurtaslan, Zafer. “TÜRKİYE’DE YAYLI ÇALGILARDA YAY TEKNİKLERİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ”. Fine Arts 13/4 (October 2018), 57-70.
JAMA Kurtaslan Z. TÜRKİYE’DE YAYLI ÇALGILARDA YAY TEKNİKLERİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ. Fine Arts. 2018;13:57–70.
MLA Kurtaslan, Zafer. “TÜRKİYE’DE YAYLI ÇALGILARDA YAY TEKNİKLERİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ”. Fine Arts, vol. 13, no. 4, 2018, pp. 57-70.
Vancouver Kurtaslan Z. TÜRKİYE’DE YAYLI ÇALGILARDA YAY TEKNİKLERİ ÜZERİNE YAPILAN LİSANSÜSTÜ TEZ ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ. Fine Arts. 2018;13(4):57-70.