Bu çalışmada Çocuk Tiyatrosunda müziğin işlevi, sözlü–sözsüz
olarak müziğin kullanımı Hasan Erkek’in “Sevgi Çemberi”, Sema–Erbil Göktaş’ın
“Büyülü Göl”, Fikret Terzi’nin “Miyhavlar Tiyatrosu”, Nurullah Kalkan’ın “Kaç
Tilki Kaç”, Ülkü Ayvaz’ın “Teneke Şövalyeler”, Rainer Hachfeld’in “Ketçaplı
Spagetti” ve Volker Ludwig’in “Bella, Patron ve Bulli” isimli oyunları
üzerinden ele alınmıştır. Çocuk oyunlarında müziğin işlevi ve kullanımının
ortaya çıkarılması amacıyla “Giriş Müziği, Karakter Tanıtmak, Durum Tanıtımı,
Atmosfer Yaratmak, Duyguları ifade Etmek ve Final Müziği” olarak altı başlık
altında bakılmıştır. Örnek oyunlar üzerinden elde edilen bulgular sonucunda;
müziğin çocuk oyunlarında çok önemli bir işleve sahip olduğu, genellikle sözlü
müziklere (şarkılara) yer verildiği, seçilmiş olan başlıklarda çocukların algı
düzeyi, dikkat süreleri, hikâyeyi takip etme ve düşünme becerileri gibi
faktörler göz önünde bulundurularak kullanıldığı ve bir unsurdan ziyade bütünün
bir parçası olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 4 |