Çalışma fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü öğrencilerinin beslenme bilgi düzeyleri, alışkanlıkları, davranışları ve ilişkili faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü’nde okuyan gönüllü 220 öğrenci (kadın:149, erkek:71) katılmıştır. Katılımcılara beslenme bilgi, alışkanlık ve davranışlarını değerlendiren soruların yanı sıra yaş, cinsiyet, beden kütle indeksi ve alışkanlıklar gibi demografik soruları da içeren anket formu uygulanmıştır. Beslenme alışkanlığı ve davranışı ile anne mesleği (p=0.021), sigara içme (p=0.009), içilen sigara miktarı (p=0.012), alkol miktarı (p=0.036) ve düzenli spor/fiziksel aktivite (p=0.000) arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Beslenme bilgi düzeyi ile anne mesleği (p=0.031) ve düzenli spor/fiziksel aktivite (p=0.026) arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Ayrıca beslenme bilgi düzeyleri ile beslenme alışkanlık ve davranışları arasında da anlamlı ilişki bulunmuştur (p=0.000). Öğretilen bilginin davranışa dönüşebilmesi için etkin ve sürekli beslenme eğitiminin gerekli olduğu; alışkanlıkların, beslenme alışkanlık ve davranışları üzerinde etkili olduğu düşünülmektedir. Bu alanda yapılacak çalışmaların sayısının artırılması, beslenme eğitimlerinin iyileştirilmesine yönelik standardizasyonların oluşturulmasına katkı sağlayacaktır.
Beslenme Bilgisi Beslenme Alışkanlığı Beslenme Davranışı Fizyoterapi Öğrencileri Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 15 Issue: 4 |