Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 81 - 92, 01.03.2011

Abstract

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Year 2011, Volume: 6 Issue: 2, 81 - 92, 01.03.2011

Abstract

Bu araştırmanın amacı Türkiye’de ilköğretim ikinci kademede okuyan öğrencilerinin beden eğitimi derslerine karşı tutum ve tercihlerinin cinsiyet, anne baba eğitim düzeyleri, hizmet bölgeleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırmaya Türkiye’nin 3 hizmet bölgesinde ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören 2495 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin 1105’ini kız öğrenci, 1390’nını erkek öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 15 sürümü kullanılmıştır. Erkek öğrencilerin beden eğitimi tutum puanları kız öğrencilerden daha yüksektir 1105 kız ve 1390 erkek öğrencilerin tutum puanları karşılaştırıldığında istatistiksel olarak erkekler lehine anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.001). Hizmet bölgelerine göre 2. bölgede öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının, 1. ve 3. bölgelerde öğrenim gören öğrencilere göre daha yüksek olduğu gözlenmiştir. 2. bölgede öğrenim gören öğrencilerin tutumları ile 1 ve 3. bölgede öğrenim gören öğrencilerin tutumları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Bu araştırma göstermiştir ki beden eğitimi derslerine karşı tutum ve tercihler cinsiyete göre değişim göstermektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Sports Management
Authors

Nimet Hasil Korkmaz This is me

Publication Date March 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Korkmaz, N. H. (2011). İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Sport Sciences, 6(2), 81-92.
AMA Korkmaz NH. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Sport Sciences. March 2011;6(2):81-92.
Chicago Korkmaz, Nimet Hasil. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Sport Sciences 6, no. 2 (March 2011): 81-92.
EndNote Korkmaz NH (March 1, 2011) İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Sport Sciences 6 2 81–92.
IEEE N. H. Korkmaz, “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ”, Sport Sciences, vol. 6, no. 2, pp. 81–92, 2011.
ISNAD Korkmaz, Nimet Hasil. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Sport Sciences 6/2 (March 2011), 81-92.
JAMA Korkmaz NH. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Sport Sciences. 2011;6:81–92.
MLA Korkmaz, Nimet Hasil. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ”. Sport Sciences, vol. 6, no. 2, 2011, pp. 81-92.
Vancouver Korkmaz NH. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ DERSİNE KARŞIN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Sport Sciences. 2011;6(2):81-92.