Bu araştırmanın amacı Türkiye’de ilköğretim ikinci kademede okuyan öğrencilerinin beden eğitimi derslerine karşı tutum ve tercihlerinin cinsiyet, anne baba eğitim düzeyleri, hizmet bölgeleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırmaya Türkiye’nin 3 hizmet bölgesinde ilköğretim ikinci kademede öğrenim gören 2495 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin 1105’ini kız öğrenci, 1390’nını erkek öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 15 sürümü kullanılmıştır. Erkek öğrencilerin beden eğitimi tutum puanları kız öğrencilerden daha yüksektir 1105 kız ve 1390 erkek öğrencilerin tutum puanları karşılaştırıldığında istatistiksel olarak erkekler lehine anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0.001). Hizmet bölgelerine göre 2. bölgede öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının, 1. ve 3. bölgelerde öğrenim gören öğrencilere göre daha yüksek olduğu gözlenmiştir. 2. bölgede öğrenim gören öğrencilerin tutumları ile 1 ve 3. bölgede öğrenim gören öğrencilerin tutumları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0.05). Bu araştırma göstermiştir ki beden eğitimi derslerine karşı tutum ve tercihler cinsiyete göre değişim göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Sports Management |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 6 Issue: 2 |