BibTex RIS Cite

BASİC PSYCHOLOGİCAL NEEDS OF PRESERVİCE PHYSİCAL EDUCATİON TEACHER

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 210 - 217, 01.04.2009

Abstract

The purpose of this study is to assign basic psychological needs of physical education teachers. Therefore, Basic Psychological Needs Scale has been applied to 223 (113 male, 110 female) preservice physical education teacher. According to acquired verities; from the point of psychological satisfaction, preservice physical education teachers have obtained the highest average from relatedness dimension. According to preservice physical education teachers' sexuality and branch variables; meaningful differences have been found on their psychological needs on the other hand meaningful differences have not been found on their psychological needs according to their sport levels.

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLARI

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 210 - 217, 01.04.2009

Abstract

Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının temel psikolojik ihtiyaçlarının tespit edilmesidir. Bu amaçla beden eğitimi ve spor öğretmenliği programlarında öğrenim gören toplam 223 (113 erkek, 110 bayan) beden eğitimi öğretmen adayına Temel Psikolojik İhtiyaçlar Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre; Beden eğitimi öğretmen adaylarının psikolojik doyum açısından, en yüksek ortalamayı ilişkilik boyutundan elde etmişlerdir. Beden eğitimi öğretmen adaylarının cinsiyet ve branş değişkenine göre psikolojik ihtiyaçlarında anlamlı farklılıklara rastlanırken spor düzeylerine göre psikolojik ihtiyaçlarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Sports Management
Authors

Hüseyin Ünlü This is me

Publication Date April 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Ünlü, H. (2009). BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLARI. Sport Sciences, 4(3), 210-217. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Ünlü H. BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLARI. NWSA. April 2009;4(3):210-217. doi:10.12739/10.12739
Chicago Ünlü, Hüseyin. “BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLARI”. Sport Sciences 4, no. 3 (April 2009): 210-17. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Ünlü H (April 1, 2009) BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLARI. Sport Sciences 4 3 210–217.
IEEE H. Ünlü, “BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLARI”, NWSA, vol. 4, no. 3, pp. 210–217, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Ünlü, Hüseyin. “BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLARI”. Sport Sciences 4/3 (April 2009), 210-217. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Ünlü H. BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLARI. NWSA. 2009;4:210–217.
MLA Ünlü, Hüseyin. “BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLARI”. Sport Sciences, vol. 4, no. 3, 2009, pp. 210-7, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Ünlü H. BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEMEL PSİKOLOJİK İHTİYAÇLARI. NWSA. 2009;4(3):210-7.