Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 13 Issue: 2, 199 - 207, 24.04.2018

Abstract

References

  • [1] Aslan, B. ve Topçu, İ., (2010). Politeknik Eğitimin Ortaya Çıkışı Ve Uygulamaları. e-international journal of educational research, Cilt:1, Sayı:2, ss:17-34.
  • [2] Şentürk, Ü., (2008). Enformasyon Toplumunda Eğitimin Yeri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:6, Sayı:3, ss:487-506.
  • [3] Genç, M., (2013). Animasyonla eğitimin öğretmen adaylarının biyoloji tutumuna etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:7, ss:47-61.
  • [4] Topaloğlu, M.Y. ve Balkan Kıyıcı, F., (2017). Hidroelektrik santral gezisinin ortaokul öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:13, Sayı:3, ss:1151-1172.
  • [5] Satan, A., (2014). Endüstri meslek lisesi son sınıf öğrencilerinin mesleki olgunluk ile karar stratejileri arasındaki ilişkinin analizi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:40, ss:133-145.
  • [6] Kölemen, C.Ş. ve Erişen, Y., (2017). Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Öğrencilerinin Problem Çözme ve Eleştirisel Düşünme Becerileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Türkiye Eğitim Dergisi, Cilt:2, ss:42-60.
  • [7] Şekkeli, M., (2007). Reaktif Güç Kompanzasyonunda Yeni Bir Röle Tasarımı ve Klasik Röle ile Ekonomik Olarak Karşılaştırılması, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, Cilt:13, Sayı:2, ss:257-264.
  • [8] Vardar, T., Çam, E. ve Yalçın, E., (2010). Reaktif Güç Kompanzasyonu ile Enerji Verimliliği ve Kamu Kurumlarında Reaktif Güç Kompanzasyonu, International Journal of Engineering Research and Development, Vol:2, No:2, ss:20-24.
  • [9] Bayındır, R. ve Kaplan, O., (2007). PIC Denetimli Reaktif Güç Rölesi Tasarımı, Gazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt:22, Sayı:1, ss:47-56.

ELEKTRİK TESİSAT VE KOMPANZASYON MODÜLER EĞİTİM SETİ TASARIMI VE UYGULAMASI

Year 2018, Volume: 13 Issue: 2, 199 - 207, 24.04.2018

Abstract

Gelişmiş ülkelerde, yüksek oranda bilgi ve beceri içeren mesleki kalite
seviyesine sahip insan gücünün ve ileri teknolojilerle donanmış sanayinin ilk
sıralarda yer aldığı görülür. Hızlı
teknolojik gelişmeleri takip edebilen elemanların yetişmesinde ise mesleki
teknik eğitimin temel olduğu bilinen bir gerçektir. Yapılan çalışmada elektrik
eğitiminde; ihtiyaç alanına, kullanıcı isteğine göre değişebilen modüler yapıya
sahip tesisat ve taşınabilen kompanzasyon eğitim düzenekleri tasarlanmış ve
imal edilmiştir. Sonuç olarak, pratik ve
kullanımı kolay olacak şekilde tasarlanmış ve yapılmış olan modüler elektrik
eğitim araçları sayesinde, laboratuvar uygulamalarının sınıf ortamında da
yapılması mümkün olmuştur.

References

  • [1] Aslan, B. ve Topçu, İ., (2010). Politeknik Eğitimin Ortaya Çıkışı Ve Uygulamaları. e-international journal of educational research, Cilt:1, Sayı:2, ss:17-34.
  • [2] Şentürk, Ü., (2008). Enformasyon Toplumunda Eğitimin Yeri, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:6, Sayı:3, ss:487-506.
  • [3] Genç, M., (2013). Animasyonla eğitimin öğretmen adaylarının biyoloji tutumuna etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:7, ss:47-61.
  • [4] Topaloğlu, M.Y. ve Balkan Kıyıcı, F., (2017). Hidroelektrik santral gezisinin ortaokul öğrencilerinin kavramsal anlamalarına etkisi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:13, Sayı:3, ss:1151-1172.
  • [5] Satan, A., (2014). Endüstri meslek lisesi son sınıf öğrencilerinin mesleki olgunluk ile karar stratejileri arasındaki ilişkinin analizi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:40, ss:133-145.
  • [6] Kölemen, C.Ş. ve Erişen, Y., (2017). Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Öğrencilerinin Problem Çözme ve Eleştirisel Düşünme Becerileri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Türkiye Eğitim Dergisi, Cilt:2, ss:42-60.
  • [7] Şekkeli, M., (2007). Reaktif Güç Kompanzasyonunda Yeni Bir Röle Tasarımı ve Klasik Röle ile Ekonomik Olarak Karşılaştırılması, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, Cilt:13, Sayı:2, ss:257-264.
  • [8] Vardar, T., Çam, E. ve Yalçın, E., (2010). Reaktif Güç Kompanzasyonu ile Enerji Verimliliği ve Kamu Kurumlarında Reaktif Güç Kompanzasyonu, International Journal of Engineering Research and Development, Vol:2, No:2, ss:20-24.
  • [9] Bayındır, R. ve Kaplan, O., (2007). PIC Denetimli Reaktif Güç Rölesi Tasarımı, Gazi Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt:22, Sayı:1, ss:47-56.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Ali Özçelik 0000-0003-0984-5707

Publication Date April 24, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Özçelik, M. A. (2018). ELEKTRİK TESİSAT VE KOMPANZASYON MODÜLER EĞİTİM SETİ TASARIMI VE UYGULAMASI. Technological Applied Sciences, 13(2), 199-207.
AMA Özçelik MA. ELEKTRİK TESİSAT VE KOMPANZASYON MODÜLER EĞİTİM SETİ TASARIMI VE UYGULAMASI. Technological Applied Sciences. April 2018;13(2):199-207.
Chicago Özçelik, Mehmet Ali. “ELEKTRİK TESİSAT VE KOMPANZASYON MODÜLER EĞİTİM SETİ TASARIMI VE UYGULAMASI”. Technological Applied Sciences 13, no. 2 (April 2018): 199-207.
EndNote Özçelik MA (April 1, 2018) ELEKTRİK TESİSAT VE KOMPANZASYON MODÜLER EĞİTİM SETİ TASARIMI VE UYGULAMASI. Technological Applied Sciences 13 2 199–207.
IEEE M. A. Özçelik, “ELEKTRİK TESİSAT VE KOMPANZASYON MODÜLER EĞİTİM SETİ TASARIMI VE UYGULAMASI”, Technological Applied Sciences, vol. 13, no. 2, pp. 199–207, 2018.
ISNAD Özçelik, Mehmet Ali. “ELEKTRİK TESİSAT VE KOMPANZASYON MODÜLER EĞİTİM SETİ TASARIMI VE UYGULAMASI”. Technological Applied Sciences 13/2 (April 2018), 199-207.
JAMA Özçelik MA. ELEKTRİK TESİSAT VE KOMPANZASYON MODÜLER EĞİTİM SETİ TASARIMI VE UYGULAMASI. Technological Applied Sciences. 2018;13:199–207.
MLA Özçelik, Mehmet Ali. “ELEKTRİK TESİSAT VE KOMPANZASYON MODÜLER EĞİTİM SETİ TASARIMI VE UYGULAMASI”. Technological Applied Sciences, vol. 13, no. 2, 2018, pp. 199-07.
Vancouver Özçelik MA. ELEKTRİK TESİSAT VE KOMPANZASYON MODÜLER EĞİTİM SETİ TASARIMI VE UYGULAMASI. Technological Applied Sciences. 2018;13(2):199-207.