Bu araştırmada, Sara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitaplarının biçimsel, içerik ve resimleme özelikleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma doküman incelemesi modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sara Şahinkanat’ın yazdığı 8 adet resimli çocuk kitabı oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan Sara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitapları, kullanılan “Kitap İnceleme Formu” na göre künye bilgileri, biçimsel özellikler, içerik özellikleri ve resimleme özellikleri olmak üzere dört tema altında incelenmiştir. İncelemede elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılmış ve yapılan analizler yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, Sara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitaplarının biçim, içerik ve resimleme özellikleri açısından nitelikli olduğu, bu kitapların çocukların sosyal, duygusal ve dil gelişimlerine katkı sağlayabileceği tespit edilmiştir.
Çocuk edebiyatı resimli çocuk kitapları Sara Şahinkanat biçimsel özellikler içerik özellikleri resimleme özellikleri
In this study, it was aimed to examine Sara Şahinkanat’s illustrated children’s books in terms of formal, content and illustration features. The research has been conducted by using document review method. Sara Şahinkanat’s 8 illustrated children’s books were reviewed in the research. Sara Şahinkanat’s illustrated children’s books which constitute the study group of the research were analyzed under four themes including book information, formal features, content features and illustration features based on the “Book Review Form” used. The frequency analysis of the data obtained in the study was made and the analyzes were interpreted. As a result of the research, it was determined that Sara Şahinkanat’s illustrated children’s books are qualified in terms of form, content and illustration features, and these books can contribute to the social, emotional and linguistic development of children.
Children’s books illustrated children’s books Sara Şahinkanat formal features content features ıllustratıve features
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | July 24, 2023 |
Submission Date | July 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 2 |
Hope to be enlightened in the light of knowledge ....
ODÜSOBİAD