Bu
çalışmanın amacı, modsal betimleme eğitiminin öğrencilerin yazma aktivitesine
etkisini araştırmaktır. Araştırma öğrencilerin yazma aktivitelerinde yer alan
modsal betimlemelere odaklanmaktadır. Yarı deneysel olarak dizayn edilen çalışmanın
örneklemini Türkiye’nin kuzeyindeki bir ilin orta gelişmişlik düzeyindeki bir
ilçesinde öğrenim gören iki 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada
17’si uygulama grubunda 15’i karşılaştırma grubunda olmak üzere toplam 32
öğrenci bulunmaktadırlar. Araştırma bir uygulama ve bir karşılaştırma olarak üzere iki sınıfta
gerçekleştirilmiştir. Gruplar çalışma boyunca aynı öğretmen ile ders
işlemişlerdir. İki grup arasındaki fark uygulama grubundaki öğrencilere modsal
betimleme eğitimi verilmiştir. Çalışma, yedinci sınıf seviyesinde “Kuvvet ve
Enerji” ünitesi ve "İnsan ve Çevre İlişkisi" ünitesinde
gerçekleştirilmiştir. Ünite sonunda modsal
betimleme eğitiminin etkisi araştırılmak üzere her iki gruptaki öğrencilere,
ünite ile ilgili mektup yazdırılmıştır. Çalışmanın sonucunda, modsal betimleme
eğitimi alan öğrencilerin modları daha çok kullandıkları ve birden fazla modu
beraber kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin mektuplarda yazı dışında en çok resim kullandıkları belirlenmiştir.
Modsal betimleme eğitimi almayan öğrencilerin ise çoğunlukla modsal betimlemeleri kullanmadıkları ortaya
çıkmıştır. Benzer sonuçlar dört ay sonra ikinci ünite için yazılan mektuplarda
da görülmektedir. Modsal betimleme eğitimi, öğrencilerin modların işlevlerini
ve faydalarını düşünmeleri ve değerlendirmelerini sağladı ve öğrencilerde bu
konuyla ilgili farkındalık oluşturdu. Bu sayede öğrencilerin, sahip oldukları
bilgileri sunarken modsal betimlemeleri kullandıkları ve yazma ürünlerini
görsel olarak zenginleştirmeye çalıştıkları tespit edilmiştir. Ayrıca süreçte
kazanılan farkındalığın etkisi devam etmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |