Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ilinde üç ortaokulda
gerçekleştirilen toplum hizmeti çalışmalarıyla ilgili öğretmen
görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımından
yararlanılmıştır ve veriler görüşme yöntemi
kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını üç
ortaokulda görev yapan ve proje kapsamında yapılan etkinliklere
katılan 21 branş öğretmeni oluşturmuştur. Sonuç olarak
öğretmenler, toplum hizmeti çalışmalarının öğrencilerde ortak
bir davranış biçimi sergilemeyi kolaylaştırdığını, bu tarz
çalışmaların öğrenciler için faydalı olduğunu ve öğrencilerde
bilinç ve farkındalık artışı sağladığını düşünmektedir. Ayrıca
öğretmenler; araştırma kapsamında gerçekleştirilen çalışmalara
yönelik aile katılımının sağlanması, etkinliklerin farklı
yerlerde ve farklı malzemelerle yapımı gibi öneriler sunmuşlardır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 5, 2016 |
Submission Date | January 5, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 16 Issue: 1 |